Frist for innlevering av emne til bacheloroppgaven

Emne for oppgaven skal godkjennes av emneansvarlig

Frist for innlevering er den 17.februar  kl.23.59

Du leverer emne i Fronter på eget skjema. Godkjenning gis i Fronter. Husk å sjekke om du har fått bekreftelse på at emnet er godkjent. Det ser du ved at det står en hake ved innleveringen. Hvis emnet ikke er godkjent, må du lese kommentaren fra emneansvarlig og levere en ny versjon.  Emne for oppgaven skal danne utgangspunkt for din utforming av problemstilling.

Du får mer informasjon om utforming av problemstilling i undervisningen den.

Emne for oppgaven må angis tilstrekkelig presist til at det er mulig å vurdere om det lar seg behandle innenfor rammen av en bacheloroppgave slik de er beskrevet i veiledningene. Emnet må derfor ikke være for generelt formulert. For eksempel vil det ikke være tilstrekkelig å si at emnet er "læring", "skolens utvikling" eller lignende.

I forbindelse med utarbeidelsen av selve oppgaven, vil du som regel måtte arbeide videre med å utforme en mer presis problemstilling innenfor det valgte emnet. Det er selvsagt ikke noe i veien for at problemstillingen presenteres allerede i forbindelse med godkjenningen av emnet.

Oppgavens problemstilling skal være relevant i forhold til det pedagogiske fagfeltet. Derson det ikke er opplagt at problemstillingen har en slik relevans, kreves det at du gjør rede for denne i innledningen til oppgaven.

Publisert 20. nov. 2013 09:50