Undervisningsplan

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
06.09.2004Ola Stafseng  Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus   PED4300, Pedagogisk idéhistorie  Introduksjonsforelesning: Samfunnsvitenskap, pedagogikk og idéhistorie: Om aksene som forbinder historie og dagsaktualitet.

Det henger en liste med tilleggslitteratur: (=Lystlesning) på tavla i 5. etg.HE 

13.09.2004Ola Stafseng   Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus  PED4300, Pedagogisk idéhistorie   Den skolastiske diskurs: striden om “den lærde skole” omkring 1814 - varighet og avslutning? (Andresen) 
20.09.2004Ola Stafseng   Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus   PED4300, Pedagogisk idéhistorie   Emile Durkheim som klassiker og aktuell teoretiker 
27.09.2004Ola Stafseng   Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus   PED4300, Pedagogisk idéhistorie   John Dewey og en “Chicago-skole” i pedagogisk reformstrev: tenkning, kontekst og aktuell gyldighet 
04.10.2004Ola Stafseng   Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus   PED4300, Pedagogisk idéhistorie   Det reformpedagogiske prosjekt, idégrunnlag og linjer, vekst og brudd 
11.10.2004Ola Stafseng   Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus   PED4300, Pedagogisk idéhistorie   Om forholdet mellom (allmenn) pedagogikk og sosialpedagogikk - i et historisk perspektiv. 
25.10.2004Ola Stafseng   Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus   PED4300, Pedagogisk idéhistorie   Sammenfatning og oversikt - tid og rom i pedagogikken. 
Publisert 20. aug. 2004 16:01 - Sist endret 20. aug. 2004 17:16