Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
06.09.2004 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus | PED4300, Pedagogisk idéhistorie | Introduksjonsforelesning: Samfunnsvitenskap, pedagogikk og idéhistorie: Om aksene som forbinder historie og dagsaktualitet.Det henger en liste med tilleggslitteratur: (=Lystlesning) på tavla i 5. etg.HE |
13.09.2004 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus | PED4300, Pedagogisk idéhistorie | Den skolastiske diskurs: striden om “den lærde skole” omkring 1814 - varighet og avslutning? (Andresen) |
20.09.2004 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus | PED4300, Pedagogisk idéhistorie | Emile Durkheim som klassiker og aktuell teoretiker |
27.09.2004 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus | PED4300, Pedagogisk idéhistorie | John Dewey og en “Chicago-skole” i pedagogisk reformstrev: tenkning, kontekst og aktuell gyldighet |
04.10.2004 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus | PED4300, Pedagogisk idéhistorie | Det reformpedagogiske prosjekt, idégrunnlag og linjer, vekst og brudd |
11.10.2004 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus | PED4300, Pedagogisk idéhistorie | Om forholdet mellom (allmenn) pedagogikk og sosialpedagogikk - i et historisk perspektiv. |
25.10.2004 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3, Georg Sverdrups hus | PED4300, Pedagogisk idéhistorie | Sammenfatning og oversikt - tid og rom i pedagogikken. |
Undervisningsplan
Publisert 20. aug. 2004 16:01
- Sist endret 20. aug. 2004 17:16