Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
29.08.2005 | Ola Stafseng | se tid og sted på semestersiden | Pedagogisk idèhistorie | Introduksjonsforelesning: Samfunnsvitenskap, pedagogikk og idehistorie: Om aksene som forbinder historie og dagsaktualitet. |
05.08.2005 | Ola Stafseng | se tid og sted på semestersiden | Pedagogisk idèhistorie | Den skolastiske diskurs: striden om "den lærde skole" omkring 1814 - varighet og avslutning? |
12.09.2005 | Ola Stafseng | se tid og sted på semestersiden | Pedagogisk idèhistorie | Emile Durkheim som klassisker og aktuell teoretiker. |
19.09.2005 | Ola Stafseng | se tid og sted på semestersiden | Pedagogisk idèhistorie | John Dewey og en "Chicago-skole" i pedagogiske reformstrev: tenkning, kontekst og aktuell gyldighet. |
03.10.2005 | Ola Stafseng | se tid og sted på semestersiden | Pedagogisk idèhistorie | Det reformpedagogiske prosjekt; idègrunnlag og linjer, vekst og brudd. |
10.10.2005 | Ola Stafseng | se tid og sted på semestersiden | Pedagogisk idèhistorie | Om forholdet mellom (allmenn) pedagogikk og sosialpedagogikk - i et historisk pespektiv. |
17.08.2005 | Ola Stafseng | se tid og sted på semestersiden | Pedagogisk idèhistorie | Sammenfatning og oversikt - tid og rom i pedagogikken. |
Undervisningsplan
Publisert 16. aug. 2005 15:28
- Sist endret 16. aug. 2005 15:42