Undervisningsplan

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
26.01.2005Ingen undervisning    PED4300 Pedagogisk sosiologi  Undervisningsrekken er forskjøvet en uke 
02.02.2005Randi Wærdahl  U31, HE NB: kl.16.15-18.00  Den sosiologiske tenkemåte og noen grunnbegreper  Eksempler fra pensum og livet. 
09.02.2005Randi Wærdahl  U31, HE nb.kl.16.15-18.00  Samfunnsidealer og sosialisering: Utdanningssystemets legitimitet og funksjon  Litteratur: Dewey, Durkheim 
16.02.2005Randi Wærdahl  U31, HE. NB: kl.16.15-18.00  Kultur som mulighet og begrensning for sosial mobilitet.  Litteratur: Bourdieu, Wacquant 
23.02.2005Christian Beck  U31, HE, NB: kl.10.15-12.00  Handlingens sosiale rammer  Litteratur: Arendt, Moe/Luhman 
02.03.2005Chrisitan Beck  U31, HE. NB: kl.10.15-12.00  Samfunnskontroll og kunnskapsregimer  Litteratur:Foucault 
09.03.2005Chrisitan Beck  U31, HE  Kunnskapens kulturelle koder  Litteratur: Douglas 
31.01.2005Ola Stafseng  Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus  PED4300 Pedagogisk idéhistorie Introduksjonsforelesning. Sanfunnsvitenskap, pedagogikk og idéhistorie: Om aksene som forbinder historie og daksaktualitet   
07.02.2005Ola Stafseng  Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus   Den skolastiske diskurs: striden om "den lærde skole" omkring 1814 - varighet og avslutning?   
14.02.2005Ola Stafseng  Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus   Emile Durkheim som klassiker og aktuell teoretiker   
21.02.2005Ola Stafseng   Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus   John Dewey og en "Chicago-skole" i pedagogisk reformstrev: tenkning, kontekst og aktuell gyldighet   
28.02.2005Ola Stafseng   Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus   Det reformpedagogiske prosjekt: idégrunnlag og linjer, vekst og brudd   
07.03.2005Ola Stafseng  Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus   Om forholdet mellom (allmenn) pedagogikk og sosialpedagogikk - i et historisk perspektiv   
14.03.2005Ola Stafseng  Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus   Sammenfatning og oversikt - tid og rom i pedagogikken   
Publisert 25. jan. 2005 14:21 - Sist endret 27. jan. 2005 15:55