Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
26.01.2005 | Ingen undervisning | PED4300 Pedagogisk sosiologi | Undervisningsrekken er forskjøvet en uke | |
02.02.2005 | Randi Wærdahl | U31, HE NB: kl.16.15-18.00 | Den sosiologiske tenkemåte og noen grunnbegreper | Eksempler fra pensum og livet. |
09.02.2005 | Randi Wærdahl | U31, HE nb.kl.16.15-18.00 | Samfunnsidealer og sosialisering: Utdanningssystemets legitimitet og funksjon | Litteratur: Dewey, Durkheim |
16.02.2005 | Randi Wærdahl | U31, HE. NB: kl.16.15-18.00 | Kultur som mulighet og begrensning for sosial mobilitet. | Litteratur: Bourdieu, Wacquant |
23.02.2005 | Christian Beck | U31, HE, NB: kl.10.15-12.00 | Handlingens sosiale rammer | Litteratur: Arendt, Moe/Luhman |
02.03.2005 | Chrisitan Beck | U31, HE. NB: kl.10.15-12.00 | Samfunnskontroll og kunnskapsregimer | Litteratur:Foucault |
09.03.2005 | Chrisitan Beck | U31, HE | Kunnskapens kulturelle koder | Litteratur: Douglas |
31.01.2005 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus | PED4300 Pedagogisk idéhistorie Introduksjonsforelesning. Sanfunnsvitenskap, pedagogikk og idéhistorie: Om aksene som forbinder historie og daksaktualitet | |
07.02.2005 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus | Den skolastiske diskurs: striden om "den lærde skole" omkring 1814 - varighet og avslutning? | |
14.02.2005 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus | Emile Durkheim som klassiker og aktuell teoretiker | |
21.02.2005 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus | John Dewey og en "Chicago-skole" i pedagogisk reformstrev: tenkning, kontekst og aktuell gyldighet | |
28.02.2005 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus | Det reformpedagogiske prosjekt: idégrunnlag og linjer, vekst og brudd | |
07.03.2005 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus | Om forholdet mellom (allmenn) pedagogikk og sosialpedagogikk - i et historisk perspektiv | |
14.03.2005 | Ola Stafseng | Undervisningsrom 3 Georg Sverdrups hus | Sammenfatning og oversikt - tid og rom i pedagogikken |
Undervisningsplan
Publisert 25. jan. 2005 14:21
- Sist endret 27. jan. 2005 15:55