Del 1
Drøft ulike perspektiver på brukermedvirkning. Hvordan kan sluttbrukere delta i utviklingen av et e-læringsopplegg i arbeidsliv/skole?
Hva menes med «networked learning»? Diskuter hvordan sosiale medier kan understøtte læringsprosesser i arbeidslivet.
Del 2
Nordhaug kritiserer at kompetanse-begrepet ofte blir brukt på en svært upresis måte, samtidig som kan selv anvender det.Drøft fordeler og ulemper med bruk av kompetanse-begrepet som analytisk redskap.
Bedriftsstrategier kan være viktige og nyttige for utvikling av organisasjoner. Hvordan kan og bør arbeidslivspedagogikk ha en plass innen bedriftsstrategier?
*Felles del 1 og del 2 *
Hva menes med begrepet evidensbasert forskning? Drøft fordeler og ulemper med utbredelse av denne forskningsformen.
Forstill deg et liv uten internett. Hva vil de største mulighetene og hindringene for individuell og organisatorisk læring ha vært uten tilgang til internett?