Pensum/læringskrav

Aamotsbakken, B. ( 2007 ) Peagogiske intertekster. Intertekstualitet som teoretisk og praktisk begrep. I: Susanne V. Knudsen og Dagrun Skjelbred (red): Tekst i vekst.- Teoretiske, historiske og analytiske perspektiver på pedagogiske tekster. Oslo: Novus forlag. Side 29-47 (18 sider) (X)

Becta (2007). Quality principles for digital learning resources.18 sider.

Facer, K., Joiner, R., Stanton, D., Reid, J., Hull, R., & Kirk, D. (2004). Savannah: mobile gaming and learning?Journal of Computer Assisted Learning, 20(6), 399- 409.(10 sider).Fulltekst

Falkesgaard Slot, M. (2007): Elevers brug af elektroniske læremidler i dansk. I: Susanne V.Knudsen og Dagrun Skjelbred (red): Tekst i vekst.- Teoretiske, historiske og analytiske perspektiver på pedagogiske tekster. Oslo: Novus forlag. Side 197-208-47 (11 sider) (X)

Jewitt, C. (2003). Re-thinking Assessment: Multimodality, literacy and computer-mediated learning. Assessment in Education: Principles, Policy and Practice. 10(1). Pp. 83-102. 20 sider.Fulltekst

Laurillard, D. (2002). Rethinking university teaching. 2nd edition. London: Routledge/Falmer. ss. 81-180. 100 sider.

Moser, T. (2007): Rommet som pedagogisk (kon) tekst og det fysiske miljøet som læremiddel. I: Susanne V. Knudsen og Dagrun Skjelbred (red): Tekst i vekst.- Teoretiske, historiske og analytiske perspektiver på pedagogiske tekster. Oslo: Novus forlag. Side 155-172 (17 sider) (X)

Nielsen, L. M. og Schwebs, T. (2009): Visuell profill i digitale læringsressurser. . I : Svein Østerud (red.): Enter – veien mot en IKT-didaktikk. Oslo: Gyldendal Akademisk Forlag. Side 154-173 19 sider (XXX)

OECD (2009). OECD STUDY ON DIGITAL LEARNING RESOURCES AS SYSTEMIC INNOVATION. COUNTRY CASE STUDY REPORT ON NORWAY. 20 sider.

Sandvik, M. (2009): Digitale læringsressurser – nye tekster, arbeidsmåter og muligheter. I : Svein Østerud (red.): Enter – veien mot en IKT-didaktikk. Oslo: Gyldendal Akademisk Forlag. Side 132-153 (21) sider (XXX)

Selander, S. Åkerfeldt, A. & Engström, s. (2007 ) : Resurser för lärande i en digital miljö – om ’Learning Design Sequences” . I: Susanne V. Knudsen og Dagrun Skjelbred (red): Tekst i vekst.- Teoretiske, historiske og analytiske perspektiver på pedagogiske tekster. Oslo: Novus forlag. Side 11-28 (17 sider) (X)

Säljö, R. (2010). Digital tools and challenges to institutional traditions of learning: technologies, social memory and the performative nature of learning. Journal of Computer Assisted Learning, 26(1), 53-64. (11 sider).Fulltekst

Østerud, S. , Skogseth, E. G. og Bliksrud, M. (2009 ): Læring med det romlige publiseringsverktøyet MEMOZ. I : Svein Østerud (red.): Enter – veien mot en IKT-didaktikk. Oslo: Gyldendal Akademisk Forlag. Side 69-94) 25 sider (XXX)

Øzerk, Kamil (2001): Skolereformens barnebarn: Lærebøker og deres tekster - en spesiell utfordring for minoriteters skolebaserte læring. I: Christian Beck & Anton Hoëm (red): Samfunnsrettet pedagogikk – nå. Vallset: Opplandske forlag. s249-277. (27 s.) (XX)

I tillegg er det ca 20 sider offentlige dokumenter / nettside dokumenter- blir opplyst ved semesterstart.

TOTALT : 330 sider

(X) I samme bok

(XXX): I samme bok

Publisert 11. okt. 2011 16:02 - Sist endret 14. feb. 2012 10:54