SEMINAR HØST 2007  

 

 

                                   TEKSTFORSTÅELSE

                              Biblioteket, Georg Sverdrups hus, grupperom 2

 

Seminaret går over 5 ganger fra september til november, og er beregnet på masterstudenter som vurderer å skrive oppgave i tilknytning til tema ’Tekstforståelse’. Deltagerne i forskergruppen ‘Text comprehension: Development, instruction and multiple texts’  innleder

hver sin gang.

 

 

Kursansvarlig: Bodil Stokke Olaussen

 

 

07.09.Strategisk lesing: Hva vil det si å lese strategisk, og hvilken betydning kan det ha for forstå det man leser?  (Ivar Bråten)

 

 

21.09. Lesing av multiple tekster (Helge Strømsø)

 

 

12.10. Forutsetninger for god tekstforståelse (Arne Lervåg) (annet rom /info seminar 21.09)

 

 

19.10. Deltagelse i PhD-kurs om utvikling av tekstforståelse (annet rom /info seminar 21.09)

Gjesteforeleser: Nancy Perry, University of British Colombia, og Cathrine Snow, Harvard University.

 

 

02.11.  Hvordan motivere til tekstforståelse på småskoletrinnet? (Bodil Stokke Olaussen)        

                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

SEMINAR HØST 2007  

 

 

                                   TEKSTFORSTÅELSE

                              Biblioteket, Georg Sverdrups hus, grupperom 2

 

Seminaret går over 5 ganger fra september til november, og er beregnet på masterstudenter som vurderer å skrive oppgave i tilknytning til tema ’Tekstforståelse’. Deltagerne i forskergruppen ‘Text comprehension: Development, instruction and multiple texts’  innleder

hver sin gang.

 

 

Kursansvarlig: Bodil Stokke Olaussen

 

 

07.09.Strategisk lesing: Hva vil det si å lese strategisk, og hvilken betydning kan det ha for forstå det man leser?  (Ivar Bråten)

 

 

21.09. Lesing av multiple tekster (Helge Strømsø)

 

 

12.10. Forutsetninger for god tekstforståelse (Arne Lervåg) (annet rom /info seminar 21.09)

 

 

19.10. Deltagelse i PhD-kurs om utvikling av tekstforståelse (annet rom /info seminar 21.09)

Gjesteforeleser: Nancy Perry, University of British Colombia, og Cathrine Snow, Harvard University.

 

 

02.11.  Hvordan motivere til tekstforståelse på småskoletrinnet? (Bodil Stokke Olaussen)