Balansert leseopplæring
Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
17.11.2010 | Jørgen Frost | Onsdag, kl. 09.15-12.00, Aud 3, Helga Engs hus | Balansert leseopplæring | Målfastsettelse for lesing, skriving og rettskrivingJørgen Frost går ut og Bente Hagtvet tar igjen forelesningen hun måtte avlyse tidligere i høst. |
17.11.2010 | Bente Hagtvet | Onsdag, kl. 13.15-16.00, Aud 3, Helga Engs hus | ||
24.11.2010 | Bente Hagtvet | Onsdag, kl. 09.15-12.00, Aud 3, Helga Engs hus | ||
24.11.2010 | May-Britt Monsrud | Onsdag, kl. 13.15-16.00, Aud 3, Helga Engs hus | Minoritetselever som ikke har lese - og læringsutbytte som forventet. | Ulike tilnærminger til kartlegging Drøfting av kasus Thurmann-Moe: Vurdering av skriftspråklig utvikling ved hjelp av IL-basis Monsrud: Lesevansker hos en minoritetsspråklig elev - vurdert i et dynamisk perspektiv |
01.12.2010 | May-Britt Monsrud | Onsdag, kl. 09.15-12.00, Aud 3, Helga Engs hus | Samme tema fortsetter | Som 24.11.2010 |
01.12.2010 | Jørgen Frost | Onsdag, kl. 13.15-16.00, Aud 3, Helga Engs hus | Balansert leseopplæring | Dynamisk kartlegging og dynamiske arbeidsmåter |
08.12.2010 | Vigdis Refsahl | Onsdag, kl. 09.15-12.00, Aud 3, Helga Engs hus | Leseforståelse | Strategier og forutsetninger for god leseforståelse |
08.12.2010 | Sol Lyster | Onsdag, kl. 13.15-16.00, Aud 3, Helga Engs hus | Morfologisk kunnskap/bevissthet og leseutvikling | En teoretisk/empirisk og praktisk tilnærming |
15.12.2010 | Sol Lyster | Onsdag, kl. 09.15-12.00, Aud 3, Helga Engs hus | Vokabular, morfologisk/grammatisk kunnskap og leseforståelse | Forholdet mellom vokabular, morfologisk/grammatisk kunnskap og leseforståelse |
15.12.2010 | Vigdis Refsahl | Onsdag, kl. 13.15-16.00, Aud 3, Helga Engs hus | Læringsstrategier | Tidlig etablering av strategier for bevisst og selvregulert læring, med fokus på et særlig fokus på betydning for tilpasset opplæring |