Undervisningsplan

Balansert leseopplæring

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
17.11.2010Jørgen Frost  Onsdag, kl. 09.15-12.00, Aud 3, Helga Engs hus  Balansert leseopplæring  Målfastsettelse for lesing, skriving og rettskriving

Jørgen Frost går ut og Bente Hagtvet tar igjen forelesningen hun måtte avlyse tidligere i høst. 

17.11.2010Bente Hagtvet  Onsdag, kl. 13.15-16.00, Aud 3, Helga Engs hus     
24.11.2010Bente Hagtvet  Onsdag, kl. 09.15-12.00, Aud 3, Helga Engs hus      
24.11.2010May-Britt Monsrud  Onsdag, kl. 13.15-16.00, Aud 3, Helga Engs hus   Minoritetselever som ikke har lese - og læringsutbytte som forventet.  Ulike tilnærminger til kartlegging Drøfting av kasus Thurmann-Moe: Vurdering av skriftspråklig utvikling ved hjelp av IL-basis Monsrud: Lesevansker hos en minoritetsspråklig elev - vurdert i et dynamisk perspektiv 
01.12.2010May-Britt Monsrud  Onsdag, kl. 09.15-12.00, Aud 3, Helga Engs hus   Samme tema fortsetter  Som 24.11.2010 
01.12.2010Jørgen Frost  Onsdag, kl. 13.15-16.00, Aud 3, Helga Engs hus   Balansert leseopplæring  Dynamisk kartlegging og dynamiske arbeidsmåter 
08.12.2010Vigdis Refsahl  Onsdag, kl. 09.15-12.00, Aud 3, Helga Engs hus   Leseforståelse  Strategier og forutsetninger for god leseforståelse 
08.12.2010Sol Lyster  Onsdag, kl. 13.15-16.00, Aud 3, Helga Engs hus   Morfologisk kunnskap/bevissthet og leseutvikling  En teoretisk/empirisk og praktisk tilnærming 
15.12.2010Sol Lyster  Onsdag, kl. 09.15-12.00, Aud 3, Helga Engs hus   Vokabular, morfologisk/grammatisk kunnskap og leseforståelse  Forholdet mellom vokabular, morfologisk/grammatisk kunnskap og leseforståelse 
15.12.2010Vigdis Refsahl  Onsdag, kl. 13.15-16.00, Aud 3, Helga Engs hus   Læringsstrategier  Tidlig etablering av strategier for bevisst og selvregulert læring, med fokus på et særlig fokus på betydning for tilpasset opplæring 
Publisert 11. aug. 2010 16:37 - Sist endret 17. nov. 2010 10:50