Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
16.01.2006 | Ma 12.15-14.00 aud 1 | Orientering om studiet. | Desverre avlyst p.g.a sykdom. Det blir blir praktisk informasjon om studiet istedet for nye studenter. | |
17.01.2006 | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Språkvitenskap | Desverre avlyst p.g.a sykdom. | |
17.01.2006 | Ti kl. 12.15 aud 3 | Informasjonmøte for nye studenter | Det blir praktisk informasjon om studiet TIRSDAG 17.januar kl. 12.15 i Aud 3, Helga Eng hus. Velkommen til alle nye studenter | |
23.01.2006 | Marianne Lind | Ma 12.15-14.00 aud 1 | Språkvitenskap | Powerpoint finner dere på Classfronter (under undervisningsmateriell). Anbefalt litteratur (denne er ikke på pensumlista, men er en grei innføring innen temaet språkvitenskap): Språk - en grunnbok (2005) Kristoffersen, Simonsen, Sveen (red.) |
24.01.2006 | Anne Lise Rygvold | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Barns språklige utvikling | Forelesningen tar utgangspunkt i boken Barns språk av Tetzchner, S., m. fl. (2001) |
30.01.2006 | Anne Lise Rygvold | Ma 12.15-14.00 aud 1 | Barns språklige utvikling | |
31.01.2006 | Anne Lise Rygvold | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Barns språklige utvikling | |
06.02.2006 | Gunvor Vea Dalby | Ma 12.15-14.00 aud 1 | Språk, tanke og kommunikasjon | Innføring i Rommetveit (1972). |
07.02.2006 | Kirsti Lauvås | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Språk, tanke og kommunikasjon | Anbefalt litteratur: Rommetveit, R.: Læring gjennom dialog Se også dokumentet Refleksjon på classfronter (under undervisningsmateriell) |
13.02.2006 | Bente Hagtvet | Ma 12.15-14.00 aud 1 | Språk, tanke og kommunikasjon | Anbefalt litteratur: Språkstimulering - Tale og skrift i førskolealderen |
14.02.2006 | Oddvar Hjulstad | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Kommunikasjon og sosialisering | Anbefalt litteratur:
|
20.02.2006 | Oddvar Hjulstad | Ma 12.15-14.00 aud 1 | Kommunikasjon og sosialisering | |
21.02.2006 | Anne Lise Rygvold | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Språkvansker | |
13.03.2006 | Anne Lise Rygvold | Ma 12.15-14.00 Kristine Bonnevies hus, aud. 3 | Språkvansker | AVLYST |
14.03.2006 | Anne Lise Rygvold | Ti 10.15-12.00 Kjemibygningen, aud. 1 | Språkvansker | AVLYST |
20.03.2006 | Ivar Morken | Ma 12.15-14.00 aud 1 | Språk og sosialisering i minoritets og migrasjonsperspektiv | Litteratur: Tetzchner m.fl. Barns språk og kap 6 s76-97. I: Hundeide (red.) Barns livsverden |
21.03.2006 | Eva Signe Falkenberg | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Språk og sosialisering hos tunghørte, døvblitte og coclaimplanterte | Anbefalt litteratur: Falkenberg, E. S. og Hoem Kvam, M. (2004) Hørselshemming. I: Befring, E. og Tangen, T. (red.) Spesialpedagogikk. Oslo: Cappelen Akademiske forlag (20 s.). |
27.03.2006 | Erling Kokkersvold | Ma 12.15-14.00 aud 1 | Sosial og emosjonell utvikling | |
28.03.2006 | Erling Kokkersvold | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Sosial og emosjonell utvikling | |
03.04.2006 | Erling Kokkersvold | Ma 12.15-14.00 aud 1 | Sosial og emosjonell utvikling | |
04.04.2006 | Ivar Morken | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Språk og sosialisering i minoritets og migrasjonsperspektiv | |
18.04.2006 | Bente Kristiansen | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Synets betydning for språk, kommunikasjon og sosialisering | Innleveringsfrist arbeidskrav Litteratur: Tetzhner m. fl. Barns språk. Del 2. og Warren. Blindness and Children (kap. 8 og 9). |
24.04.2006 | Turid Horgen | Ma 12.15-14.00 aud 1 | Sosial og emosjonell utvikling i forhold til språk i et samspillsperspektiv | |
25.04.2006 | Turid Horgen | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Sosial og emosjonell utvikling i forhold til språk i et samspillsperspektiv | |
02.05.2006 | Solveig-Alma Halaas Lyster | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Språkets betydning for lese- og skriveopplæring | |
08.05.2006 | Snorre Ostad | Ma 12.15-14.00 aud 1 | Språkets betydning for matematikkopplæring | Vi kommer innom tre hovedpunkter: (1) Språkets forankring til matematikk som fag. (2) Språk som virkemiddel i opplæringen. (3) Relasjoner (comorbiditet) mellom skriftspråkvansker og matematikkvansker.Litteraturhenvisninger: Til (1): Snorre A. Ostad: Før tallene. Metodisk veiledning (Cappelen forlag), s.9-52. Til 2: Fra egosentrisk til subvokal tale. Til 3: Comorbiditet mellom skriftspråkvansker og matematikkvansker |
09.05.2006 | Oddvar Hjulstad | Ti 10.15-12.00 Aud 1 | Språk, tanke og kommunikasjon | |
15.05.2006 | Ma | Forberedelse til eksamen | Lesedag | |
16.05.2006 | Ti | Forberedelse til eksamen | Lesedag | |
22.05.2006 | Ma | Forberedelse til eksamen | Lesedag | |
23.05.2006 | Ti | Forberedelse til eksamen | Lesedag | |
09.06.2006 | Fredag 09.00-15.00 | Eksamen: 6-timers skriftlig individuell prøve. Lykke til! |
Undervisningsplan
Publisert 26. okt. 2005 18:12
- Sist endret 11. mai 2007 17:38