Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
15.01.2007 | Turid Weiby, Øystein Wee og Ivar Morken | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 1 HE | Orientering om studiet | Ivar Morken foreleser om sosialisering etter at orienteringen er ferdig. |
16.01.2007 | Ivar Morken | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Sosialisering. Språklig og kognitiv utvikling |
|
22.01.2007 | Randi M. Sølvik | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 1 HE | Sosial læring - friluftsliv, en alternativ læringsarena | |
23.01.2007 | Marianne Lind | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Språk og kommunikasjon | Kristoffersen, K. E, Simonsen, H. G. og Sveen, A (red.) (2005): Kap. 1, 2 og 7 |
29.01.2007 | Marianne Lind | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 1 HE | Språk og kommunikasjon | Kristoffersen, K. E, Simonsen, H. G. og Sveen, A (red.) (2005): Kap. 4 og 6 |
30.01.2007 | Marianne Lind | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Språk og kommunikasjon | Kristoffersen, K. E, Simonsen, H. G. og Sveen, A (red.) (2005): Kap. 5 |
05.02.2007 | Arnfinn Vonen | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 1 HE | Lingvistikk | Kristoffersen, K. E, Simonsen, H. G. og Sveen, A (red.) (2005): Kap. 1 og 14 |
06.02.2007 | Arnfinn Vonen | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Sosiolingvistikk | Kristoffersen, K. E, Simonsen, H. G. og Sveen, A (red.) (2005): Kap. 16 |
12.02.2007 | Arnfinn Vonen | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 3 i Kristine Bonnevies hus | Sosiolingvistikk | Kristoffersen, K. E, Simonsen, H. G. og Sveen, A (red.) (2005): Kap. 16Merk: forelesningen holdes i Kristine Bonnevies hus |
13.02.2007 | Oddvar Hjulstad | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Kommuniaksjon og sosialisering | Dysthe, O (2001): "Sosiokulturelle teoriperspektiv på kunnskap og læring" i Dysthe, O. (red.) : Dialog, samspel og læring. (Kompendium)35 s.Hundeide, K. (2003): Barns livsverden – sosiokulturelle rammer for barns utvikling. 185s. Rommetveit, R. (1996): " Læring gjennom dialog. Ei sosiokulturell og sosiokognitiv tilnærming til kunnskap og læring. (Kompendium)15s. |
19.02.2007 | Oddvar Hjulstad | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 1 HE | Kommuniaksjon og sosialisering | Dysthe, O (2001): "Sosiokulturelle teoriperspektiv på kunnskap og læring" i Dysthe, O. (red.) : Dialog, samspel og læring. (Kompendium)35 s.Hundeide, K. (2003): Barns livsverden – sosiokulturelle rammer for barns utvikling. 185s. Rommetveit, R. (1996): " Læring gjennom dialog. Ei sosiokulturell og sosiokognitiv tilnærming til kunnskap og læring. (Kompendium)15s. |
20.02.2007 | Bente Hagtvedt | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Språkstimulering | |
26.02.2007 | Ingen forelesning i uke 9 og 10 | Praksis i uke 9 og 10 for studenter på bachelorprogrammet i spesialpedagogikk (SPED2020) | ||
12.03.2007 | Gunnvor Dalby Vea | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 1 HE | Læring gjennom dialog | |
13.03.2007 | Gunnvor Dalby Vea | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Læring gjennom dialog | |
19.03.2007 | Terje Endrerud | AVLYST | ||
20.03.2007 | Erna Horn | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Barns språklige utvikling | |
26.03.2007 | Erna Horn | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 1 HE | Barns språklige utvikling | |
27.03.2007 | Marianne Klem | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Barn og språkvansker | |
10.04.2007 | Innlevering obligatorisk oppgave | |||
16.04.2007 | Marianne Klem | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 1 HE | Barn og språkvansker | |
17.04.2007 | Ivar Morken | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Språk og sosialisering i minoritets- og migrasjonsperspektiv | |
23.04.2007 | Anna Valborg Mikkelsen | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 1 HE | Språk og sosialisering hos tunghørte, døvblinde og cocliaimplantat | |
24.04.2007 | Bente Kristiansen | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | synets betydning for språk, kommunikasjon og sosialisering | |
07.05.2007 | Turid Horgen | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 1 HE | Sosial og emosjonell utvikling i forhold til språk i et samspillsperspektiv | |
08.05.2007 | Turid Horgen | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Sosial og emosjonell utvikling i forhold til språk i et samspillsperspektiv | |
14.05.2007 | Snorre Ostad | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 1 HE | Språkets betydning for matematikkopplæring | Vi kommer innom tre hovedpunkter: (1) Språkets forankring til matematikk som fag. (2) Språk som virkemiddel i opplæringen. (3) Relasjoner (comorbiditet) mellom skriftspråkvansker og matematikkvansker.Litteraturhenvisninger: Til (1): Snorre A. Ostad: Før tallene. Metodisk veiledning (Cappelen forlag), s.9-52. Til 2: Fra egosentrisk til subvokal tale. (Vedlegg 2) Til 3: Comorbiditet mellom skriftspråkvansker og matematikkvansker (Vedlegg 1)Vedleggene ligger på Fronter |
15.05.2007 | Sol A Lyster | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Språkets betydning for lese- og skriveopplæring | |
21.05.2007 | Odd-Inge Schröder | Man kl. 10:15 - 12:00 Aud 1 HE | Døve og sterkt tunghørte: språk kommunikasjon og sosialisering | Min disposisjon erForelsningens disposisjon:
|
22.05.2007 | Tir kl. 12:15 - 14:00 Aud 1 HE | Lesedag (ingen forelesning) | Forberedelse til eksamen | |
08.06.2007 | Eksamen |
Undervisningsplan
Publisert 26. okt. 2006 18:31
- Sist endret 14. mai 2007 17:42