Pensum SPED 1100 Introduksjon til spesialpedagogikk (ca 800 sider)
Bøker:
Befring, E. (2016): Grunnbok i spesialpedagogik. Oslo: Universitetsforlaget kap 1-9, ca. 125 sider
Morken, I. (2012): Normalitet og avvik. Oslo: Cappelen Damm Akademisk, ca. 160 sider
Tøssebro, J. (2010): Hva er funksjonshemning. Oslo: Universitetsforlaget, ca. 120 sider
Rygvold og Ogden red. (2017): Innføring i spesialpedagogikk (ny utg. kommer i løpet av sommeren) ca. 325 sider
Artikler og enkeltstående kapitler som finnes på nettet eller legges ut i Fronter
Geary, D. C. (2017): Dyscalculia at an Early Age. Side 1- 4 I Learning Disabilities februar 2017: http://www.child-encyclopedia.com/learning-disabilities/according-experts/dyscalculia-early-age, ca. 4 sider
Grøholt, B., Garløv, I., Weidle, B. og Sommerschild, H. (2015): Lærebok i barnespykiatri. Oslo: Universitetsforlaget
Kap. 4 Hyperkinestetiske forstyrrelser (ADHD) ca. 12 sider (i Fronter).
Kap .13 Autismespekterforstyrrelser ca.13 sider (i Fronter).
Kap. 22 Arbeid med barn og unge som er eller har vært utsatt for omsorgssvikt, mishandling og overgrep, ca. 22 sider (i Fronter).
Hagen, Å., Melby-Lervåg, M. og Lervåg, A. (2014): Barn som strever med språk og leseferdigheter: Hvilke tiltak virker? Side 6-13 i Norsk Tidsskrift for Logopedi 4/2014 http://norsklogopedlag.no/uploads/docs/logopeden/4_2014/4-14_barnsomstrever.pdf, ca. 7 sider. (Lenken er ikke lenger tilgjengelig)
Larsen, K. (2013): Barn med autismespekter trenger hjelp alt i barnehagen. Side 40 – 44 i Første steg nr. 4 2013 https://www2.udf.no/upload/Tidsskrifter/Forste%20steg/FS_4_2013/Barn%20med%20autismespekterforstyrrelser.pdf, ca. 5 sider
Sanne, B. og Flaten, K. (2012): Pedagogiske tiltak for barn med ADHD. Side 1-5 i Utdanningsforskning 02.11.2012 https://utdanningsforskning.no/artikler/pedagogiske-tiltak-for-barn-med-adhd2/, ca. 5 sider