Pensum/læringskrav

Bøker

Befring, E. (2016): Grunnbok i spesialpedagogik. Oslo: Universitetsforlaget kap 1-9,  ca. 125 sider

Morken, I. (2012): Normalitet og avvik. Oslo: Cappelen Damm Akademisk, ca. 160 sider

Tøssebro, J. (2010): Hva er funksjonshemning. Oslo: Universitetsforlaget, ca. 120 sider

Rygvold og Ogden red. (2017): Innføring i spesialpedagogikk ca. 325 sider

Artikler og kapitler som finnes på nettet eller legges ut i Canvas

Geary, D. C. (2017): Dyscalculia at an Early Age. Side 1- 4 I Learning Disabilities. februar 2017, ca. 4 sider

Grøholt, B., Garløv, I., Weidle, B. og Sommerschild, H. (2015):  Lærebok i barnespykiatri. Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 4 Hyperkinestetiske forstyrrelser (ADHD)  ca. 12 sider 

Grøholt, B., Garløv, I., Weidle, B. og Sommerschild, H. (2015):  Lærebok i barnespykiatri. Oslo: Universitetsforlaget. Kap .13 Autismespekterforstyrrelser ca.13 sider

Grøholt, B., Garløv, I., Weidle, B. og Sommerschild, H. (2015):  Lærebok i barnespykiatri. Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 22 Arbeid med barn og unge som er eller har vært utsatt for omsorgssvikt, mishandling og overgrep, ca. 22 sider

Hagen, Å., Melby-Lervåg, M. og Lervåg, A. (2014): Barn som strever med språk og leseferdigheter: Hvilke tiltak virker? Side 6-13 i Norsk Tidsskrift for Logopedi 4/2014, ca. 7 sider. (Lenken er ikke lenger tilgjengelig)

Larsen, K. (2013): Barn med autismespekter trenger hjelp alt i barnehagen. Side 40 – 44 i Første steg. nr. 4 2013, ca. 5 sider

Sanne, B. og Flaten, K. (2012): Pedagogiske tiltak for barn med ADHD. Side 1-5 i Utdanningsforskning. 02.11.2012, ca. 5 sider

 

Totalt ca. 800 sider

 

Publisert 24. mai 2019 09:29 - Sist endret 5. mai 2023 13:25