Bøker
Befring, E. (2016): Grunnbok i spesialpedagogik. Oslo: Universitetsforlaget kap 1-9, ca. 125 sider
Morken, I. (2012): Normalitet og avvik. Oslo: Cappelen Damm Akademisk, ca. 160 sider
Tøssebro, J. (2010): Hva er funksjonshemning. Oslo: Universitetsforlaget, ca. 120 sider
Rygvold og Ogden red. (2017): Innføring i spesialpedagogikk ca. 325 sider
Artikler og kapitler som finnes på nettet eller legges ut i Canvas
Geary, D. C. (2017): Dyscalculia at an Early Age. Side 1- 4 I Learning Disabilities. februar 2017, ca. 4 sider
Grøholt, B., Garløv, I., Weidle, B. og Sommerschild, H. (2015): Lærebok i barnespykiatri. Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 4 Hyperkinestetiske forstyrrelser (ADHD) ca. 12 sider
Grøholt, B., Garløv, I., Weidle, B. og Sommerschild, H. (2015): Lærebok i barnespykiatri. Oslo: Universitetsforlaget. Kap .13 Autismespekterforstyrrelser ca.13 sider
Grøholt, B., Garløv, I., Weidle, B. og Sommerschild, H. (2015): Lærebok i barnespykiatri. Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 22 Arbeid med barn og unge som er eller har vært utsatt for omsorgssvikt, mishandling og overgrep, ca. 22 sider
Hagen, Å., Melby-Lervåg, M. og Lervåg, A. (2014): Barn som strever med språk og leseferdigheter: Hvilke tiltak virker? Side 6-13 i Norsk Tidsskrift for Logopedi 4/2014, ca. 7 sider. (Lenken er ikke lenger tilgjengelig)
Larsen, K. (2013): Barn med autismespekter trenger hjelp alt i barnehagen. Side 40 – 44 i Første steg. nr. 4 2013, ca. 5 sider
Sanne, B. og Flaten, K. (2012): Pedagogiske tiltak for barn med ADHD. Side 1-5 i Utdanningsforskning. 02.11.2012, ca. 5 sider
Totalt ca. 800 sider