Informasjon om praksis og nytt PBL-reglement

Velkommen til nytt semester,

i uke 10 og 11 skal dere ut i praksis.

Praksis strekker seg over to uker, men studentene har en studiedag pr. uke. Omfanget av praksis skal være minimum 20 timer pr. uke, men vi ser gjerne at studentene følger skolens/barnehagens ordinære dagsrytme så langt det er mulig og forsvarlig.

Studentene vil være utplassert i grupper av varierende størrelse, med 3-4 som ”normalt” antall. Veiledning vil skje gruppevis, og vi forventer ca. 45 min. veiledning pr. dag. Men dersom det er mer hensiktsmessig, vil veiledningen kunne samles opp på færre samlinger.

Hver student skal på bakgrunn av observasjoner utarbeide en praksisrapport som kan dreie seg om enkeltelever eller en gruppe av elever. Instituttet utarbeider en mal for observasjonene som omhandler et overordnet tema og et gitt antall observasjoner. Rapporten skal godkjennes av praksisveileder.

Ved spørsmål rundt praksis, ta kontakt med Andrey Belovodskiy.

Praksisplass vil ikke offentliggjøres før praksisseminar 17. februar.

Vi vil også informere om endringer i PBL-reglementet. Vennligst se:

Publisert 18. jan. 2016 10:46 - Sist endret 18. jan. 2016 11:03