Pensum/læringskrav

Didaktikk og spesialpedagogisk virksomhet - del 2

Bjørndal, C (2011): Det vurderende øyet. Observasjon, vurdering og utvikling i undervisning og veiledning., Oslo: Gyldendal Akademisk. Kap. 1-2, 5, 7-8, 85 s.

Bjørnsrud, H. (2009): Skoleutvikling, Oslo: Gyldendal Akademisk. Kap. 2, 7, 9. 57 s.

Bjørnsrud, H og Nilsen, S. (red.) (2008): Tilpasset opplæring - intensjoner og skoleutvikling, Oslo: Gyldendal Akademisk. Kap. 6-9. 95 s.

Bjørnsrud, H og Nilsen, S. (red.) (2012): Tidlig innsats – bedre læring for alle? , Oslo: Cappelen Damm Akademisk.. Kap. 1-5, 9-10. 97 s..

Buli-Holmberg, J. og Ekeberg, T.R. (2009) : Likeverdig og tilpasset opplæring i en skole for alle., Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 8-10. 34 s.

Buli-Holmberg, J. og Nilsen, S. (red.) (2010): Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov, Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 1-4, 7, 9-10. 109 s..

Bø, I. (2011): Foreldre og fagfolk., 3. utgave. Oslo: Universitetsforlaget. Del 2. Kap. 6-14. 125 s.

Bø, I. og Schiefloe, P.M. (2007): Sosiale landskap og sosial kapital. Innføring i nettverkstenking., Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 4. 19 s.

Handal, G og Lauvås, P.  (1999): På egne vilkår. En strategi for veiledning med lærere., Oslo: Cappelen. Kap 1-6. 128 s.

Johannesen, E., Kokkersvold, E. og Vedeler, L. (2010): Rådgivning. Tradisjoner, perspektiver og praksis (3.utg.) , Oslo: Gyldendal Akademisk. Kap. 5. 20 s..

Skogen, K. (2005): Spesialpedagogikk. En innføring., Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 4. 21 s.

Oppslags- og bakgrunnslitteratur

Sosial- og helsedirektoratet: 40 s. Individuell plan 2007. Veileder til forskrift om individuell plan.

Publisert 21. des. 2015 10:14