Didaktikk og spesialpedagogisk virksomhet - del 2
Bjørndal, C (2011): Det vurderende øyet. Observasjon, vurdering og utvikling i undervisning og veiledning., Oslo: Gyldendal Akademisk. Kap. 1-2, 5, 7-8, 85 s.
Bjørnsrud, H. (2009): Skoleutvikling, Oslo: Gyldendal Akademisk. Kap. 2, 7, 9. 57 s.
Bjørnsrud, H og Nilsen, S. (red.) (2008): Tilpasset opplæring - intensjoner og skoleutvikling, Oslo: Gyldendal Akademisk. Kap. 6-9. 95 s.
Bjørnsrud, H og Nilsen, S. (red.) (2012): Tidlig innsats – bedre læring for alle? , Oslo: Cappelen Damm Akademisk.. Kap. 1-5, 9-10. 97 s..
Buli-Holmberg, J. og Ekeberg, T.R. (2016) : Likeverdig og tilpasset opplæring i en skole for alle., Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 7-8. 34 s.
Buli-Holmberg, J. og Nilsen, S. (red.) (2010): Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov, Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 1-4, 7, 9-10. 109 s..
Bø, I. (2011): Foreldre og fagfolk., 3. utgave. Oslo: Universitetsforlaget. Del 2. Kap. 6-14. 125 s.
Handal, G og Lauvås, P. (1999): På egne vilkår. En strategi for veiledning med lærere., Oslo: Cappelen. Kap 1-6. 128 s.
Johannesen, E., Kokkersvold, E. og Vedeler, L. (2010): Rådgivning. Tradisjoner, perspektiver og praksis (3.utg.) , Oslo: Gyldendal Akademisk. Kap. 5. 20 s. (se Fronter)
Schiefloe, P.M. (2015): Sosiale landskap og sosial kapital. Nettverk og nettverksforskning. Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 6. 19 s. (se Fronter)
Skogen, K. (2005): Spesialpedagogikk. En innføring., Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 4. 21 s.
Ødegård, M. (2017): A Comparative Study of Disruptive Behavior between Schools in Norway and the United States. A conceptual and empirical exploration of disruptive behavior in schools. Kap. 4, s. 29-51. URL: https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/59214/PhD-Odegaard-2017.pdf?sequence=4&isAllowed=y
Oppslags- og bakgrunnslitteratur
Sosial- og helsedirektoratet: 40 s. Individuell plan 2007. Veileder til forskrift om individuell plan.