Pensum/læringskrav

Aasen, J. (2003): Flerkulturell pedagogikk - en innføring, Vallset: Oplandske Bokforlag. Kap. 2, 4, 5 og 7, 89 s.

Baca, L.M, og Cervantes, H.T. (eds.) (1998): The Bilingual Special Education Interface, New Jersey: MERILL an imprint of Prentice Hall. Kap,. 1, 2, 3 og 5, 80 s.

Dahl, Øyvind (2001): Møter mellom mennesker, Oslo, Gyldendal Norsk Forlag. Kap. 1, 2, 3 og 4, 82 s.

Engen, Thor Ola (2004) i Høie, G. og Kristoffersen, A-L.: Inkluderende eller ekskluderende klasserom , Oslo: Skådalen kompetansesenter. s. 107-136, 30 s.

Engen, T.O. og Kulbrandstad, L.A. (2004): Tospråklighet og minoritetsundervisning, Oslo: Gyldendal Norsk Forlag. Kap, 1-4, 6-10, 215 s.

Eriksen, T.H. og Sørheim, T.A. (2003): Kulturforskjeller i praksis, Oslo:Gyldendal Norsk Forlag. Kap. 2, 3, 5, 7, 9, 10, 14 og 16, 111 s.

Morken, Ivar (2002): Migrasjonsrelaterte lærevansker, Oslo: Institutt for spesialpedagogikk. 10 s.

Selj, E., Ryen, E. og Lindberg, I. (red) (2004): Med språklige minoriteter i klassen, Oslo: Cappelen Akademisk Forlag. Side 19-76 og 125-149, 74 s.

Sveaas, N. og Hauff, E. (red) (1997): Flukt og fremtid, Oslo: Ad Notam Gyldendal. S. 27-32 og kap. 1, 3, 6, 8 og 13, 65 s.

Publisert 12. des. 2005 14:31 - Sist endret 20. des. 2005 14:23