Pensum/læringskrav

Aasen, J. (2003): Flerkulturell pedagogikk – en innføring. Vallset: Oplandske Bokforlag. Kap. 2, 4, 5 og 7. 89s

Baca, L.M, og Cervantes H.T. (eds.) (2004): The Bilingual Special Education Interface. New Jersey: MERILL an imprint of Prentice Hall. Kap. 1, 2, 3 og 5. 82s

Dahl, Øyvind (2001): Møter mellom mennesker. Oslo, Gyldendal Norsk Forlag. Kap.1, 2, 3 og 4. 82s

Engen, Thor Ola (2004): Inkludering og tilpasset opplæring. S107-136 i Høie, G. og Kristoffersen, A-L.: Inkluderende eller ekskluderende klasserom. Oslo: Skådalen kompetansesenter. 30s

Engen, T. O. og Kulbrandstad, L. A. (2004): Tospråklighet, minoritetsspråk og minoritetsundervisning. Oslo: Gyldendal Norsk Forlag. Kap. 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, og 10. 215s

Eriksen, T.H. og Sørheim, T.A. (2003): Kulturforskjeller i praksis.Oslo: Gyldendal Norsk Forlag. Kap. 2,3,5,7,9,10,14 og 16. 111s

Lie, B. (2007): Minoritetsspråklige ungdommer med norskspråkrelaterte vansker. S85-106 i Møller, J. og Sundli, L. (red.): Læringsplakaten. 20s

Morken, I. (2009): Migrasjonsrelaterte lærevansker. Oslo: Institutt for spesialpedagogikk. 10s Fulltekst

Selj, E. og Ryen, E.. (red) (2008): Med språklige minoriteter i klassen. Oslo: Cappelen Akademisk Forlag. Side 13-46 og 87-106 (kap. 1 og 4). 46s

Sveaas, N. og Hauff, E. (red.) (1997): Flukt og fremtid. Oslo: Ad Notam Gyldendal. S27-32 og kap. 1, 3, 6, 8 og 13. 65s (Må lånes fra biblioteket)

Totalt 750 sider

Publisert 13. okt. 2009 16:28 - Sist endret 15. jan. 2010 11:32