Viktig informasjon til deg som skal levere masteroppgave Høst 2019

Det er viktig at du gjør deg kjent med «Retningslinjer for masteroppgaven studieåret 2018-2019» og «Retningslinjer for ferdigstillelse og elektronisk innlevering høst 2019». I tillegg til denne informasjonen, som du bør lese, trekker vi ut noen viktige punkter som er avgjørende for at du ikke skal oppleve problemer ved innlevering.

Innleveringsfristen til masteroppgaven (SPED4090-6) er fredag den 15. november  kl. 14:00. Innleveringen foregår via eksamensløsningen Inspera og Studentweb (for å levere til UiOs digitale arkiv DUO).

1. PDF-format
    Masteroppgaven skal leveres i PDF-format. Det er avgjørende at du lærer å lage PDF-fil av dokumentet ditt snarest mulig, slik at du unngår problemer med dette ved innlevering. Du finner en veiledning her: https://www.uio.no/tjenester/it/maskin/filer/apne-dokformater/pdf/  Merk at det vil ikke være mulig å levere masteroppgaven i et annet format (som .docx, .doc-format eller lignende).

2. Husk å levere tidlig
    Innleveringsfristen er fredag den 15. november kl. 14:00. Innlevering av masteroppgave via Inspera og Studentweb lukkes etter dette tidspunktet. Vi oppfordrer deg til å starte innleveringsprosessen så tidlig som mulig, og gjerne noen dager før innleveringsfristen, hvis du har anledning til det. Instituttet åpner for innlevering av masteroppgaver i løpet av uke 39.
    Det er også et krav at du starter innleveringsprosessen innen kl. 10.00 den 15. november, i tilfelle du opplever tekniske utfordringer ved opplasting. Dersom du forsøker å laste opp dokumentet etter kl. 10.00 den 15. november, og du opplever tekniske problemer ved opplasting, er det ikke mulig for instituttet å hjelpe deg med dette. Hvis du da ikke klarer å levere masteroppgaven innen fristen, mister du et eksamensforsøk.

3. Husk å levere identiske filer i både Studentweb og Inspera
    Du skal levere identiske PDF-filer i Studentweb og Inspera. Når du leverer i Inspera, må du huke av for at du også har levert en identisk PDF-fil i Studentweb. Dersom oppgaven ikke er levert i både Studentweb og Inspera innen fristen, anses ikke oppgaven som levert.

4. Klausulering
    Alle masteroppgaver som inneholder taushetsbelagte opplysninger må klausuleres. Du må huke av for at du og veilederen din har vurdert behovet for å klausulere masteroppgaven, dersom den inneholder taushetsbelagte opplysninger. Mer informasjon om dette finner du her: https://www.ub.uio.no/skrive-publisere/masteroppgaver/begrense-tilgang/index.html

Lykke til med innleveringen!

Publisert 23. nov. 2018 10:26 - Sist endret 7. feb. 2020 16:24