Viktig informasjon til deg som skal levere masteroppgave – SPED4090 vår 2018

Det er viktig at du gjør deg kjent med «Retningslinjer for masteroppgaven studieåret 2017-2018» og «Retningslinjer for ferdigstillelse og elektronisk innlevering vår 2018». I tillegg til denne informasjonen, som du bør lese, trekker vi ut noen viktige punkter som er avgjørende for at du ikke skal oppleve problemer ved innlevering.

Innleveringsfristen til masteroppgaven (SPED4090) er fredag 1. juni 2018 kl. 1400. Innleveringen foregår via eksamensløsningen Inspera og Studentweb (for å levere til UiOs digitale arkiv DUO).

Det er viktig at du gjør deg kjent med «Retningslinjer for masteroppgaven studieåret 2017-2018» og «Retningslinjer for ferdigstillelse og elektronisk innlevering vår 2018».

1. PDF-format: Masteroppgaven skal leveres i PDF-format. Det er avgjørende at du lærer å lage PDF-fil av dokumentet ditt snarest mulig, slik at du unngår problemer med dette ved innlevering. Du finner en veiledning her: https://www.uio.no/tjenester/it/maskin/filer/apne-dokformater/pdf/  Merk at det vil ikke være mulig å levere masteroppgaven i et annet format (som .docx, .doc-format eller lignende).

2. Husk å levere tidlig. Innleveringsfristen fredag 1. juni kl. 1400 er dato og tidspunkt innlevering av masteroppgave via Inspera og Studentweb lukkes. Men det er ingenting i veien for at du leverer masteroppgaven din før dette tidspunktet, hvis du er ferdig, så fort innleveringen åpnes (i løpet av uke 20).  Vi oppfordrer deg til å starte innleveringsprosessen så tidlig som mulig, og gjerne noen dager før innleveringsfristen, hvis du har anledning til det. Det er også et krav at du starter innleveringsprosessen innen kl. 10.00 1. juni, i tilfelle du opplever tekniske utfordringer ved opplasting. Dersom du forsøker å laste opp dokumentet etter kl. 10.00 1. juni, og du opplever tekniske problemer ved opplasting, er det ikke mulig for instituttet å hjelpe deg med dette. Hvis du da ikke klarer å levere masteroppgaven innen fristen, mister du et eksamensforsøk.

3. Husk å levere identiske filer i både Studentweb og Inspera: Du skal levere identiske PDF-filer i Studentweb og Inspera. Når du leverer i Inspera, må du huke av for at du også har levert en identisk PDF-fil i Studentweb. Dersom oppgaven ikke er levert i både Studentweb og Inspera innen fristen, anses ikke oppgaven som levert.

4. Leverer du sammen med noen? Ved innlevering i Inspera blir du spurt om du leverer sammen med noen andre. Hvis du ikke opplyser om dette i Inspera, og du likevel leverer sammen med noen, behandles oppgavene som selvstendige oppgaver, og blir sensurert av forskjellige kommisjoner.

5. Klausulering: Alle masteroppgaver som inneholder taushetsbelagte opplysninger må klausuleres. Du må huke av for at du og veilederen din har vurdert behovet for å klausulere masteroppgaven, dersom den inneholder taushetsbelagte opplysninger. Mer informasjon om dette finner du her: https://www.ub.uio.no/skrive-publisere/masteroppgaver/begrense-tilgang/index.html

Lykke til med innleveringen!

Publisert 9. mai 2018 12:37 - Sist endret 7. feb. 2020 16:24