Invitasjon til boklansering:

 

 

 

Cappelen Damm Akademisk <http://www.cappelendammakademisk.no/>

 

                    Invitasjon til boklansering:

 

Den intensive leseopplæringen. Dialog og mestring når lesingen har låst seg:

Tirsdag 3. mars kl. 16.00-18.00. Cappelen Damm-huset, Akersgata 47-49, Oslo.

 

For påmelding: akademisk@cappelendamm.no <mailto:akademisk@cappelendamm.no> . Arrangementet er gratis og åpent for alle.

 

Enkel servering.

 

 

Bente Hagtvet, Jørgen Frost og Vigdis Refsahl har nylig utgitt boken Den intensive leseopplæringen. Dialog og mestring når lesingen har låst seg hos Cappelen Damm Akademisk. I den forbindelse inviterer vi til et lanseringsseminar hvor forfatterne spør: Hva gjør skolen med de lesesvake elevene når det ikke lenger er i begynneropplæringen?

 

 

Program:

Bente Hagtvet: Hvorfor trenger vi nok en bok om leseopplæring?

Jørgen Frost: Hvorfor trenger vi en fast struktur på undervisningen av lesesvake elever?

Vigdis Refsahl: Hvorfor er systemarbeidet i leseopplæringen viktig?

 

Vi åpner for debatt og spørsmål.

 

 

 

 <http://www.cappelendammundervisning.no/undervisning/product-detail.action?isbn=9788202277161>

 

Bente E. Hagtvet, Jørgen Frost og Vigdis Refsahl Den intensive leseopplæringen <http://www.cappelendammundervisning.no/undervisning/product-detail.action?isbn=9788202277161>

Dialog og mestring når lesingen har låst seg

 

Hva gjør skolen med de lesesvake elevene når de ikke lenger er i begynneropplæringen, men er kommet så langt som til mellomtrinnet? Ofte får ikke disse elevene lenger den hjelpen de trenger til lesing, og faglig læring bremses fordi de leser for dårlig. Ikke sjelden gir dette lite gunstige samspillsmønstre mellom lærer og elev, og skolen blir ikke den gode læringsarenaen som eleven fortjener. Samfunnet får kanskje heller ikke utnyttet disse elevenes ressurspotensial.

 

I Den intensive leseopplæringen ønsker forfatterne å vise at det er mulig å snu en negativ utvikling så sent som på mellomtrinnet og ungdomstrinnet. De gir lærere og andre som arbeider med elever som strever med lesing og skriving et arbeidsredskap som fungerer i praksis. Angrepsmåten er helhetlig, praksis er forankret i teori og elevenes lesevansker ses i sammenheng med deres sosial-emosjonelle og kognitive ferdigheter. Gjennom gode praksisfortellinger viser forfatterne hvordan intensive lesekurs kan snu motløshet til motivasjon og kompetanse og gi denne elevgruppen en etterlengtet mestringsfølelse.

 

Boka henvender seg til lærere, spesialpedagoger og språk- og leseveiledere, samt til medarbeidere innenfor den pedagogisk-psykologiske tjenesten. Den vil også være egnet som pensumbok i utdanning og videreutdanning av disse yrkesgruppene og som opplysningsbok for foreldre og andre foresatte til elever med lese- og skrivevansker.

 

 

ISBN 9788202277161

Les mer <http://www.cappelendammundervisning.no/undervisning/product-detail.action?isbn=9788202277161>

Kr 489,-

 

 

 

 

 

Med vennlig hilsen

Christopher Johansen

Cappelen Damm Akademisk

Telefon: 21 61 66 13

akademisk@cappelendamm.no

www.cda.no <http://www.cappelendammakademisk.no/>

Følg oss på Facebook <https://www.facebook.com/cappelendammakademisk>

 

Ønsker du ikke å motta e-post fra oss, vennligst gi beskjed til: akademisk@cappelendamm.no <mailto:akademisk@cappelendamm.no>

 

Cappelen Damm Akademisk

akademisk@cappelendamm.no <mailto:akademisk@cappelendamm.no>

Telefon 21 61 66 13

 

 

 

 <http://web2.cappelendamm.no/ca-15267-0-0.cgif>

Publisert 9. feb. 2015 11:10 - Sist endret 26. sep. 2018 15:35