Hva lærer du?

Nye beskrivelser av læringsutbytte for deg som begynner på studiet høsten 2018

Læringsutbytte 2017

Kunnskapsmål

  • Kandidaten får et solid grunnlag for utfordrende stillinger innenfor forskning, industri og statlig virksomhet. Programmet tar opp sentrale problemstillinger innen design, bruk og samhandling og utgjør et grunnlag for videre utvikling av ferdigheter som holder tritt med utviklingen i IT og IT-arbeid.
  • Kandidaten får et unikt tverrfaglig grunnlag for brukerorientert IT-design i henhold til gjeldende regelverk.

Ferdighetsmål

  • Kunne analysere en problemstilling og utvikle en plan for hvordan man skal arbeide frem mot en løsning.
  • Utføre empiriske studier, analysere dem og bruke analysen for å designe en løsning.
  • Konstruere teoretiske modeller og implementere dem ved bruk av datamaskin.
  • Lage realistiske mål der man tar høyde for begrensninger i form av ressurser, tid og alternative løsninger.
  • Samle og analysere ulike typer informasjon og inneha en sunn og kritisk holdning til disse kildene.
  • Kunne arbeide selvstendig med et arbeid over tid.
  • Kunne skrive en lengre rapport og presentere forskningsresultatene på en klar og ryddig måte.
  • Kunne kommunisere både muntlig og skriftlig.
  • Kunne formidle egne refleksjoner og holdninger til forskningsområdet.

Generelle kompetansemål

Du skal ved endt program kunne reflektere over sentrale, etiske og vitenskapelige problemstillinger i forhold til eget og andres arbeid. Programmet skal bidra til å utvikle din faglige nysgjerrighet og gi deg forståelse og respekt for vitenskapelige verdier som åpenhet, presisjon, etterrettelighet og betydningen av å skille mellom kunnskap og meninger.

Publisert 12. juni 2012 17:05 - Sist endret 8. feb. 2018 15:50