Masterspesialiseringa i nordisk, særleg norsk, språk- og litteraturvitskap

Dette er studieløpet for deg som har ei 80-gruppe i nordisk i Lektorprogrammet og vel å ta masterspesialiseringen i nordisk.

Kvifor velje denne masterspesialiseringen ?

Masterspesialiseringen i nordisk er for deg med ambisjonar om å bli den gode og fagleg trygge norsklektoren. Masterspesialiseringen gir deg solid fagleg kompetanse og eit grunnlag for å leggje til rette for levande, motiverande og variert undervising. Du kan velje å fordjupe deg i litterær, språkleg eller retorisk retning. Kanskje er det litteraturformidling og bruk av barne-, ungdoms- og vaksenlitteratur du brenn for? Eller er det fleirspråklegheit og kulturmøte som tenner deg? Ønskjer du å lære meir om utviklinga av skriftkunne hos barn og unge? Eller vil du vite meir om korleis du som lærar både kan bruke og formidle retoriske innsikter? Du kan òg velje å fordjupe deg i språkleg mangfald, som kjem til uttrykk både i grammatisk systematikk, språkutvikling og sosiolingvistisk variasjon. Same kva for ei retning du vel, gir denne masterspesialiseringa deg høg norskfagleg kompetanse og evne til å kople forskingsfagleg innsikt med vidareutvikling av eiga yrkesutøving i møte med ulike elevgrupper.

Kva lærer du?

Etter fullført masterspesialiseringen i nordisk skal du ha tileigna deg:

Kunnskapar om

  • metodar i språk-, litteratur,- eller tekst/retorikkforsking
  • vitskapsteoretiske problemstillingar
  • tema innanfor nordisk, særleg norsk språk og litteratur
  • korleis ein kan kople nordiskfaglege innsikter med skulerelevante problemstillingar

Ferdigheiter til å

  • drøfte nordiskfaglege problemstillingar med støtte i forskingsbasert kunnskap
  • gjennomføre eit sjølvstendig, avgrensa nordiskfagleg forskingsprosjekt under rettleiing og i tråd med forskingsetiske normer
  • skrive klår akademisk sakprosa i tråd med gjeldande skriftnormer
  • nytte primærkjelder og forskingslitteratur aktivt i eiga skriving

Generell kompetanse til å

  • reflektere kritisk og analytisk i møte med språkleg og tekstleg mangfald
  • drøfte haldbarheit og relevans til forskingsresultat
  • reflektere kritisk over forskingsetiske spørsmål
  • vidareutvikle eigen kompetanse med stor grad av sjølvstende


Oppbygging og gjennomføring

Språk

10. semester

9. semester

Fordypn. emne

Fordypn. emne

8. semester

Fordypn. emne

Fordypn. emne

 

10 studiepoeng

10 studiepoeng

10 studiepoeng

Norsk som andrespråk

10. semester

9. semester

Fordypn. emne
 

Fordypn. emne

8. semester

Fordypn. emne

Fordypn. emne

 

10 studiepoeng

10 studiepoeng

10 studiepoeng

Litteratur

10. semester

9. semester

Fordypn. emne

Fordypn. emne

8. semester

Fordypn. emne

Fordypn. emne

 

10 studiepoeng

10 studiepoeng

10 studiepoeng

Retorikk, tekst og språklig kommunikasjon*

10. semester

9. semester

Fordypn. emne

Fordypn. emne

8. semester

Fordypn. emne

Fordypn. emne

 

10 studiepoeng

10 studiepoeng

10 studiepoeng

* Frem til høsten 2021 het denne retningen "Tekst og kommunikasjon". 


Fordypningsemner innen fagområde NOR, NOAS, RETKOM, IBS og SPR velger du fra denne listen

I tillegg kan du velge NDID4001 – Muntlige og skriftlige ferdigheter i norskfaget og

NDID4002 – Tekstarbeid i norskfaget fra Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) sitt emnetilbud. 

Vær oppmerksom på at ikke alle emner på listen tilbys hvert semester. Informasjon om når et emne blir tilbudt, finner du på emnesiden.

I tillegg må du sjekke på emnesiden om du oppfyller forkunnskapskravene til emnet.

Progresjonskrav

I tillegg til de regulære progresjonskravene, som gjelder alle programstudenter ved UiO, må lektorstudenter oppfylle progresjonskrav før de kan begynne med masterdelen i 8. semester.

Se her for mer informasjon om søknadsprosess og opptak til masterspesialiseringen

Publisert 2. feb. 2017 14:56 - Sist endret 27. mai 2024 14:27