Hva lærer du?

KUNNSKAP

Kandidaten …

  • har avansert kunnskap om og innsikt i litteraturhistoriske og -teoretiske problemstillinger
  • har spesialisert kunnskap om et skjønnlitterært verk, et tema, en teoretisk eller litteraturhistorisk problemstilling innenfor spanskspråklig litteratur
  • har inngående kjennskap til litteraturen i det spanskspråklige området
  • har en grundig forståelse for tekstenes historiske, samfunnsmessige og kulturelle kontekst
  • har dyptgående kjennskap til en del grunnleggende trekk ved romanens, poesiens, teaterets og essayets utvikling innenfor spanskspråklig litterær kultur
  • har spesialisert kunnskap om sentrale problemstillinger innenfor sjangerteori og i den litteraturteoretiske tradisjonen innen det spanskspråklige området
  • har kunnskap om litteraturvitenskapelige forskningsmetoder

 

FERDIGHETER

Kandidaten …

  • kan anvende og vurdere relevante litteraturhistoriske og -teoretiske problemstillinger, samt litteraturvitenskapelige forskningsmetoder, i et selvstendig forskningsprosjekt
  • kan analysere og forstå spanske tekster av høy språklig og teoretisk vanskelighetsgrad, herunder identifisere relevant fagterminologi
  • identifisere og analysere stilistiske, retoriske og litterære karakteristika ved tekstene
  • kan anvende bibliotekkataloger og bibliografiske baser til bibliografisk litteratursøking
  • kan utforme en klar problemstilling og arbeide praktisk og selvstendig med å gjøre tanker om til skrift, disponere omfattende tekstmengder og strukturere en akademisk oppgave
  • kan uttrykke seg variert og presist på spansk både skriftlig og muntlig

 

GENERELL KOMPETANSE

Kandidaten …

  • kan samle og analysere relevant materiale til et selvstendig arbeid og å bearbeide dette på en metodisk måte i samsvar med relevante teorier for fagområdet spanskspråklig litteratur
  • kan presentere sine resultater på en stringent og oversiktlig måte, muntlig og skriftlig, og anvende og formidle teoretisk kunnskap innenfor rammene av et større akademisk arbeid
  • kan gi og motta konstruktiv kritikk i en faglig setting
  • kan under arbeidet med et selvstendig prosjekt identifisere sine behov for å tilegne seg ny viten og utvikle sine faglige ferdigheter og sin kompetanse
Publisert 6. juni 2012 10:00 - Sist endret 9. sep. 2014 14:54