Administrering av saker ved bruk av e-post
Dette er en utvidelse av RT som gjør det mulig å oppdatere saksattributter (sakens metadata) ved bruk av e-post. Det kan for eksempel benyttes til å oppdatere eiere eller status av saker. Dette kan benyttes når en ny sak opprettes eller endres.
Informasjonen som følger baserer seg på den til nå nyeste publiseringen av hvilke funksjoner som er implementert i RT. Informasjonen som er limt inn under her, kommer fra: CommandByMail - Den er bare endret til vår tilpassing av CommandByMail. Vi har fjernet noen av kommandoene av sikkerhetsårsaker:
- Queue: ...
- Status: deleted
- Sletting og endring av Requestor, Cc og AdminCc
Merk! Det er ingen kontroll på feil ved bruk av kommandoer i e-post, kommandoer blir ignorert hvis de inneholder feil i ett eller flere felt. Implementeringen baserer seg på bruk av pseudo-felter som må stå øverst i meldingen. Her er en oversikt som viser hva som kan benyttes:
****
COMMANDS Basic Subject: <string> Set new subject to the given string Status: <status> Set new status, one of new, open, stalled, resolved or rejected (deleted is not allowed here) Owner: <username> Set new owner using the given username Priority: <#> Set new priority to the given value FinalPriority: <#> Set new final priority to the given value Dates Set new date/timestamp, or 0 to unset: Due: <new timestamp> Starts: <new timestamp> Started: <new timestamp> Time Set new times to the given value in minutes. Note that on correspond/comment "TimeWorked" add time to the current value. TimeWorked: <minutes> TimeEstimated: <minutes> TimeLeft: <minutes> Watchers Manage watchers: requestors, ccs and admin ccs. This commands can be used several times. AddRequestor: <address> Add new requestor using the email address AddCc: <address> Add new Cc watcher using the email address AddAdminCc: <address> Add new AdminCc watcher using the email address Links Manage links. These commands are also could be used several times in one message. DependsOn: <ticket id> DependedOnBy: <ticket id> RefersTo: <ticket id> ReferredToBy: <ticket id> Members: <ticket id> MemberOf: <ticket id> Custom field values Manage custom field values. Could be used multiple times. CustomField.{<CFName>}: <custom field value> AddCustomField.{<CFName>}: <custom field value> DelCustomField.{<CFName>}: <custom field value> Short forms: CF.{<CFName>}: <custom field value> AddCF.{<CFName>}: <custom field value> DelCF.{<CFName>}: <custom field value>
****
Eksempel på en e-post der disse pseudofeltene er benyttet:
From: Mari Wang
To: test@rt-dev.uio.no
Subject: Testing pseudo headers Owner: mari Status: open Due: 2022-09-01 Starts: 2022-08-01 Started: 2022-07-03 AddRequestor: mari@some.domain AddCc: mariwan@some.domain AddCc: mariwang@some.domain AddAdminCc: mariwang@some.domain Priority: 50 FinalPriority: 90