- Brukergrupper brukes for å at flere brukere skal få tilgang til hverandres rombestillinger. Dette kan være nyttig i mindre miljøer der en mindre gruppe brukere foretar bestillinger på vegne av institutt/fakultet e.l. Kan også være nyttig hvis en bruker har sluttet, og en annen skal få tilgang til vedkommendes foretatte bestillinger.
- Rombestillinger foretatt av en brukergruppe kommer ikke over i personlige kalendre.
Hvis du er meldt inn i en brukergruppe, vil du i TP Rombestilling få et valg mellom å gjøre bestillingen i ditt navn, eller i brukergruppens. Brukergruppen er standardvalget.
- Ved behov for en brukergruppe må følgende informasjon meldes inn til tp-hjelp@admin.uio.no :
- Tiltenkt bruk
- Navn på brukergruppen. Fakultetene har gjerne TP/fakultetskortnavn i sine brukergrupper (for eksempel "TP/JUS")
- Kontaktadresse, om nødvendig (denne vises i bookingen i romtimeplanen)
- Brukernavn på de som skal være med i gruppen
- Timeplanleggere som er med i brukergrupper, vil også kunne bestille direkte via TP:U > BOOKING > brukergruppe