Legg til en ny eller fjerne en administrator / eier av en e-postliste

1 - Logg inn og velg liste

Logg inn i https://sympa.uio.no/uio.no. Klikk på My lists og velg listen du vil administrere.

Under List Configuration  klikker du på Modify owners or moderators (editors)

2 - Legg til eller fjern administrator

Legg til e-postadressen og navnet til den nye administratoren, eller huk av til høyre for den eller de administratorene du ønsker å fjerne.

Dersom du ønsker å legge til flere administratorer må du lagre først - da dukker det opp et nytt tomt felt.

Om alle administratorene til en liste fjernes vil listen bli deaktivert.

3 - Lagre endringer

Gå deretter til bunnen av siden og klikk på Apply modifications.

Tips: Det lønner seg alltid å ha flere administratorer på en liste. Da er man flere som kan dele på å administrere listen og kan gjøre endringer på listen selv om administrator er fraværende.

Valg for administratorer

Som et minimum må du legge inn e-postadressen til en administrator. Hvis du fyller ut navnet på administratoren under name vil det vises istedenfor e-postadressen på informasjonsiden til listen. Under private information kan du legge inn en kort kommentar om administratoren. No notifications styrer om administratoren skal få e-post sendt til administrator(ene) av listen, og concealed from list menu om administratoren skal være synlig på informasjonssiden til listen.

På lister som har flere administratorer, så kan valgene for om administratoren skal motta e-post og være synlig brukes til å skille mellom passive og aktive administorer. 

Publisert 2. mai 2010 03:38 - Sist endret 25. feb. 2022 13:37