Fraværsmelding i e-post og kalender, og videresending av e-post

Fraværsmelding i e-post

Fraværsmelding som sender automatisk svar, setter du enkelt opp i e-postprogrammet du bruker:

Legg inn fravær i kalenderen

Legg inn ferie og annet planlagt fravær i kalendere, slik at andre vet at du er borte og når du kommer tilbake.

Sette opp videresending til annen adresse

Det er forbudt for alle ansatte ved UiO å aktivere funksjonalitet for automatisk videresending som fører til at UiO-relatert e-post videresendes til en ekstern e-postleverandør.

Videresending for studenter

For å videresende e-post som kommer til din UiO-adresse går du til Brukerinfo og klikke på E-post og så Videresending:

  • Fyll inn den e-postadressen du ønsker å få meldingene sendt til.
  • Dersom du ønsker å beholde en kopi av alle innkommende meldinger på UiO-adressen din krysser du av for det i boksen over.
  • Klikk på Opprett regel.

Du vil nå få opp et vindu der du kan se videresendingsreglene dine, med muligheten til å slette dem etter behov.

Hvis du vil ha både videresending og fraværsmelding, må du krysse av for Behold kopi.

Videresending og avslutting av studier/ansattforhold

Les mer om hva som skjer med filer og e-post dersom du slutter eller tar en pause i studiene.

Publisert 9. des. 2014 14:42 - Sist endret 8. mai 2024 11:12