Høgskolen i Molde har lansert nye nettsider med Vortex

Tirsdag 23. oktober lanserte Høgskolen i Molde helt nye nettsider. De er andre høgskole ut i det nye samarbeidet i sektoren om publiseringsløsning og nettsider.

Egen identitet, tilpassede topp-oppgaver og mye gjenbruk

Sammen med Høgskolen i Molde utarbeidet og implementerte vi et helt nytt grafisk design for nettsidene med utgangspunkt i høgskolens eksisterende designmanual.

Interaksjonsdesignet tok utgangspunkt i de viktigste brukeroppgavene fra Høgskolen i Østfold og UiO, men de ble tilpasset brukeradferd og -behov vi så hos Høgskolen i Molde.

Utover dette bygger løsningen på mange av de samme byggeklossene som nettsidene til Høgskolen i Østfold og UiO med bl.a.:

• Studieprogrammer og emner fra FS
  • Publikasjoner for forskere og forskningsprosjekter fra Cristin
  • Personalia på ansattprofiler fra lønn- og personalsystem (via LDAP)
  • Feide-innlogging med brukere og grupper fra lokal LDAP-katalog til tilgangskontroll
  • Et moderne og automatisk mobiltilpasset nettsted med eget knekkpunkt for mobil
  • Grundig brukertestede konsepter for søk og navigasjon

I tillegg til alle mulighetene som kommer ut av boksen med Vortex.

Besøk de nye nettsidene

Vi gratulerer Høgskolen i Molde med nye nettsider, og gleder oss til det videre samarbeidet i 2019.

Publisert 3. nov. 2018 15:39 - Sist endret 6. nov. 2018 18:03
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere