Innkalling til nettverksmøte 1. desember 2015

Sted: ESH, rom 432

Tema:

1. FS:

• Vi diskuterer bruk av opplæringselementer (eksempel i møtet SOS9602A, opprettet ny vurderingskombinasjon fra vår 2016, kuttet vurderingsform X til konferansedeltakelse med paper - vurderes som godkjent/ikke godkjent).
  • Endring av programstruktur fra 7 program ved SV til 7 studieretninger: Noen motforestillinger?
  • Bruk av emnekombinasjoner og endring av emnekombinasjoner - er det noe dere er fortrolige med? Trenger dere bistand? Siv-Ellen hjelper!
  • Datoer for workshops/arbeidsstuer våren 2016: Hva er arbeidsfordelingen med studier? Kan enkelte arbeidsstuer inkludere bade studier og ph.d.? Hvordan vil dere jobbe? Ønsker dere egne, korte arbeidsstuer?
  • Tema for arbeidsstuer: Tidskonto, kvalifikasjon, rydding i utdanningsplan, vurderingsmeldinger og produsere vitnemålsvedlegg ved fakultetet (ta med kalender).

2. UTSATT TIL 2016: Formidling og web (jeg inviterer kommunikasjonsavdelingen v/Gro Lien Garbo til å diskutere strategi for info om våre kandidater og disputaser).

Saker fra fakultetet:

1.Plan for nettverksmøter våren 2016: Temamøter? Driftsmøter?

2. Den sentrale revisjonen av ph.d.-forskriften legger opp til en gjennomgang av utfyllende regler til forskrift og revisjon av programplan for ph.d.-programmet i 2016. Innspill til høringssvar? Se sak 36/15 i innkallingen til programrådsmøte 26.11.15.

3. Plan for ekstern evaluering av ph.d.-programmet i 2016: Mandat, datainnsamling og oppfølging. Se sak 32/15 i innkallingen til programrådsmøte 26.11.15.

4. Kvalitetssystemet for ph.d.-programmet - utkast til godkjenning av fakultetsstyret 10. desember.Se sak 34/15 i innkallingen til programrådsmøte 26.11.15.

5. Husk at våre for-ansatte/arbeidsstøtte sider er flyttet fra SV-fakultetet til UiO-sidene. Ny lenke er: www.uio.no/for-ansatte/arbeidsstotte/fa/utdanning/sv/

6. Husk at informasjon til bedømmelseskomiteen er flyttet fra for-ansatte-sidene til programsidene. Ny lenke er: www.sv.uio.no/forskning/phd/avhandling-bedommelse/bedommelseskomite/

7. Leverandører for trykk av avhandlinger - se informasjon fra UiO
- Oversendelsesbrev
- Praktiske forhold rundt trykkingen
- Sammenlikning av kostnader ved kjøp fra leverandørene

8. Rutiner for sensurregistrering/oppbevaring av protokoll for ph.d.-emner: Eksempel fra ISS. Bør vi ha et felles nettverksprosjekt på dette våren 2016 - ledet av en fra ph.d.-nettverket?

Saker fra enhetene:

1. Kontrakter for ph.d.-veiledning i bilagslønnssystemet (TIK)

2.

Publisert 30. juli 2015 08:33 - Sist endret 16. aug. 2021 17:23