Sjekkliste for prosjekter

Sjekklisten har en oversikt over minimumsinnstillinger man må gå gjennom for å forsikre seg om at et prosjekt kan aktiveres.

Minimumsinnstillinger for prosjektet

Et aktivt prosjekt har noen minimumskrav for å kunne gjennomføre evalueringen. Prosjektet må ha riktige datoinnstillinger, samt tilgang for faglærere dersom emneansvarlige skal legge til egne spørsmål eller se rapporter. I tillegg må prosjektet ha et hovedskjema (main course survey) og minst én student for å kunne aktiveres med Deploy-knappen. 

 

Innstillinger på prosjektnivå

  • Sjekk at start- og sluttdato på prosjektet stemmer overens med evalueringsperioden. Det er disse datoene som avgjør når studentene kan besvare evalueringen, med mindre datoen er overstyrt på emnenivå. 
  • Sjekk at emneansvarlige har fått tilgang til å legge til egne spørsmål, dersom de skal ha det. 
    Bildet viser anbefalte innstillinger for prosjektet
  • Sjekk at du har lagt til riktig hovedskjema (main course survey) i Survey-fanen.

Fagpersoner og studenter

  • Sjekk at du har importert studenter fra Canvas. Husk at prosjektet må ha minst én student som respondent før du kan aktivere prosjektet med deploy-knappen. Du finner oversikten over studenter og fagpersoner tilknyttet prosjektet i Users-fanen. Om nødvendig kan du sette opp en import av studenter og fagpersoner fra Canvas.
  • Du kan sjekke om emneansvarlig har lagt til emneskjema ved å finne emnet i fanen Courses, og trykke på blyant-ikonet til høyre. I neste vindu trykker du på Preview Survey, og du kan da se alle spørsmål i evalueringen, både fra hovedskjema, emneskjema og eventuelle målrettede skjema. 

Deploy-status

  • For at lenkene skal dukke opp i Canvas, må prosjektet være aktivert med Deploy-knappen. Når prosjektet er aktivt, vil du kunne se i Deploy-fanen at det står en grønn fane øverst, og at du får opp en rød knapp kalt Suspend
    Bildet viser deployed-status i CES
  • Dersom du må gjøre endringer i spørreskjema eller innstillinger mens evalueringen pågår, kan du pause prosjektet med Suspend-knappen. Mens prosjektet er pauset forsvinner Canvaslenkene, og studentene kan ikke levere svar på evalueringen. 

 

Flere innstillinger

Automatisk kommunikasjon

Rapportinnstillinger

  • For å tillate at faglærere kan hente ut rapportene for sine emner, kan du stille inn dette i fanen Report Setup. Huk av for "Allow Instructors to view reports for their courses", angi startdato for tilgang, og hvilke spørsmål som faglærerne kan inkludere i rapporten.
    Bildet illustrerer anbefalte innstillinger for rapporttilgang
Publisert 5. okt. 2022 15:25 - Sist endret 5. jan. 2023 14:20