Møte 16. april 2012

Medlemmer:

  • Ingar Pettersen, Prosjektdirektør og leder av plangruppa
  • Jan Gunnar Bjålie, Instituttleder, Institutt for medisinske basalfag
  • Ellen Johanne Caesar, Underdirektør, Økonomi- og planavdelingen – meldt forfall
  • Morten Dæhlen, Instituttleder, Institutt for informatikk – møtte ikke
  • Gudleik Grimstad, fakultetsdirektør, Det samfunnsvitenskapelige fakultet
  • Adelheid Huuse, Representant for tjenestemannsorganisasjonene
  • Lars Oftedal, IT-direktør
  • Odd Erik Pedersen, IT-seksjonen ved Det juridiske fakultet
  • Torkil Vederhus, student – møtte ikke

Sak 1: Referat fra forrige møte

Det var ikke kommet kommentar til utkastet til referat fra møte i plangruppa 26. mars 2012 før møtet. På møtet ble det bedt om korreksjon på to punkter i referatet. Med disse ble referatet godkjent. 

Sak 2: Sekretariat for plangruppa

Assisterende IT-direktør Bjørn Ness, USIT overtar som sekretær for plangruppa.

Plangruppa tar samtidig i bruk det nye nettstedet for administrasjon av møter, saksdokumenter etc i plangruppas arbeid.

Sak 3: Etablering av systemeierskap for administrativ IT

Til møtet var følgende saksdokumenter:

IP orienterte om forslag til sammensetning av strategisk koordineringsgruppe:

  • Prosjektdirektør Ingar Pettersen, leder 
  • Fakultetsdirektør Benedicte Rustad, Det juridiske fakultet
  • Fakultetsdirektør Jarle Nygard, Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
  • Assisterende økonomidirektør Ellen Johanne Caesar, Økonomi- og planavdelingen
  • Assisterende organisasjons- og personaldirektør Johannes Falk Paulsen, Organisasjons- og personalavdelingen
  • Studiedirektør Monica Bakken, Studieavdelingen
  • IT-direktør Lars Oftedal, USIT

Sammensetningen av gruppa vil bli vedtatt på møte 17. april 2012 i ULG – Universitetsdirektørens ledergruppe. Forslaget til mandat vil bli behandlet på første møte i koordineringsgruppa før det endelig vedtas.

Plangruppa hadde ingen innvendinger mot noen av de to mandatforslagene og oppsummerte dem som godt utgangspunkt for organiseringen av både strategisk koordineringsgruppe og rådgivings- og sekretariatsfunksjonen.

Sak 4: Veikart for administrativ IT

Til møtet var følgende dokument sendt ut:

  • Utkast til statusrapport til universitetsstyrets møte 23. april 2012

IP orienterte om at denne statusrapporten er innarbeidet i hans orientering som er sendt universitetsstyret.

På møtet ble beskrivelsen av innholdet i veikartet kommentert:

  • I veikartet for den enkelte system må leveransene komme tydelig fram
  • Det må være en kopling fra veikartet for det enkelte system til grunnlagsmateriale for tiltak som innarbeides i veikartet, – behovsvurderinger, kost/nytte-vurderinger, gevinstrealisering, interessentanalyse etc

Plangruppe ba om at plan for arbeid med veikartene blir lagt fram på neste møte

Sak 5: Eventuelt

LO orienterte om at spørreundersøkelsen om administrativ IT er sendt ut med svarfrist 30. april 2012.

Sak 6: Neste møte

Neste møte i plangruppa er mandag 7. mai 2012 kl 14:00. Tema på dette møtet er forslag til høringsnotat om organisering og standardisering, jf referat fra plangruppemøtet 27. mars 2012.

 

Publisert 11. apr. 2012 18:02 - Sist endret 9. okt. 2015 17:30