Møte 21. mai 2012

Sak 1: Konstituering

Oppmøte:

  • Ingar Pettersen, leder av plangruppa
  • Jan Gunnar Bjålie, Instituttleder, Institutt for medisinske basalfag
  • Ellen Johanne Caesar, Assisterende økonomidirektør
  • Morten Dæhlen, Instituttleder, Institutt for informatikk – meldt forfall
  • Gudleik Grimstad, Fakultetsdirektør, Det samfunnsvitenskapelige fakultet – meldt forfall
  • Adelheid Huuse, Representant for tjenestemannsorganisasjonene – meldt forfall
  • Lars Oftedal, IT-direktør
  • Odd Erik Pedersen, IT-seksjonen ved Det juridiske fakultet

Referent:

  • Bjørn Ness, assisterende IT-direktør

Referat fra forrige møte:

Det er ikke kommet kommentar til utkastet til referat fra møte i plangruppa 7. mai 2012 ved kommentarfristens utløp.

Sak 2: SUAIT – Spørreundersøkelse om administrativ IT

Per H Jakobsen, USIT, deltok under behandlingen av denne saken på møtet.

PHJ presenterte foreløpig rapport fra undersøkelsen, – jf presentasjon:

  • Spørreundersøkelsen gjennomført i stedet for de årlige spørreundersøkelsene om IT-tjenestene (SUIT)
  • Gjennomført som et fellesprosjekt med avdelingene i Sentraladministrasjonen som en elektronisk spørreundersøkelse i perioden 16.-30. april 2012
  • Tilsammen 3200 tilsatte (vitenskapelig og teknisk-administrativt tilsatte) trukket ut, tilsammen 1075 svar. Det gir en svarprosent på 34 som er bra for denne typen undersøkelser, men noe lavere enn tilfellet har vært for SUIT-undersøkelsene
  • Undersøkelsen ble gjennomgående godt mottatt og ble gjennomført uten nevneverdige tekniske problemer

I presentasjonen ble det redegjort for noen resultater og hva som kan gjøres av analyser. Ut fra de foreløpige resultatene kan det virke som om undersøkelsen viser et mer positivt bilde av de administrative tjenestene enn det generelle inntrykket som ble skapt blant annet i forbindelse med IHR-ledelsens møter med enhetene våren 2011.

Oppfølging:

Materialet er oversent de sentrale avdelingene som lager analyse til eget bruk.

USIT v/PHJ utarbeider rapport fra spørreundersøkelsen med analyse og forslag til oppfølging og beslutning. Rapporten legges fram på møtet i Strategisk koordingeringsgruppe 27. august 2012 før den legges fram for universitetsdirektøren.

Sak 3: Administrative IT-systemer

LO og IP orienterte om oppfølging av universitetsstyrets vedtak om “Administrative IT-systemer”:

Oppfølging:

Tatt til etterretning

Sak 4: Eventuelt

Ingen saker.

Sak 5: Neste møte i plangruppa

Neste møte i plangruppa er berammet 4. juni 2012. Tema på dette møtet er “Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet”, – jf behandlingen av denne saken på plangruppemøtet 7. mai 2012.

Publisert 11. apr. 2012 18:02 - Sist endret 5. juni 2023 21:24