Prosjektet har som formål å:
- øke kvaliteten og styrke omdømmet på praksiskomponenten i masterprogrammet
- videreutvikle og styrke samarbeidet mellom arbeidslivet, fagmiljøene og studietilbudet på IPED generelt
- profesjonalisere og standardisere rutiner og administrasjon innenfor praksisfeltet
Satsningen skal over tid bidra til at studenters og praksisbedrifters totale tilfredshetsgrad til praksistilbudet styrkes, samt bidra til kontinuerlig tilfang av samarbeidspartnere innenfor relevante virksomheter og bransjer.
Mandat
Prosjekteier:
Tone Kvernbekk, Instituttleder, IPED
Anne Line Wittek, Undervisningsleder
Elin Østbø Sørensen. Kontorsjef
Yngvild Dahl, Avdelingsleder
Styringsgruppe:
Styringsgruppeansvarlig: Yngvild Dahl
Prosjektleder: Hege Jahr Glomnes, Praksiskoordinator
Tone Kvernbekk, Instituttleder
Anne Line Wittek, Undervisningsleder
Veslemøy Rydland, Nivåkoordinator PPR
Anders Mørch, Nivåkoordinator KDL
Mervi Hasu og Terje Grønning, Nivåkoordinator KULA
Berit Karseth, Professor UDO
Esra Boncuk, Masterteamansvarlig
Peer Marcus Borlaug, masterstudent-representant
Faser
Prosjektet er delt inn i 4 faser:
- Høsten 2020: Definisjons- og planleggingsfase, dvs. utforming av mandat, kartlegging (brukerinnsikt og internt) og analyse (nåsituasjonsbeskrivelse)
Fullstendig rapport. - Våren 2021: Strategiarbeid og utarbeidelse av handlings- og tiltaksplaner
- Høsten 2021 (og delvis Våren 2021): Tiltakene implementeres fortløpende, og går over i vanlig drift.