Møte 4.mai

 

Sak Beskrivelse
1. Nettverksmøter - omfang og type saker

Nettverksmøtene gjenspeiler nå en oppfølging av oppgaver i årshjulet, og saker vi ikke har skikkelige rutiner på, slik som praksisfeltet. Det gjenspeiler også at vi er i opplæring- og samkjøringmodus dette innkjøringsåret. Når årshjulet sitter, vil vi kunne favne bredere. 

Utfordringen er å få til en god balanse mellom saker, behov og tid til rådighet - og å justere møtene etter hvert som vi blir bedre på det vi gjør.

Tid: Vi bestemte sist gang å ha 1, 5 t møter, og å ha arbeid med avtaler som siste punkt. Møtet i dag og neste gang er fra 15-16. Er det ok å forlenge disse? 

PULS-undersøkelse og forslag fra fak.dir. på UV om 45/55 min møter. 

Behov: Hva er det møtene ikke dekker. Hva vil dere ha mer inn av, nå og senere?

Oppsummering: Vi holder oss til møter på én time max. Nettverket vurderer jevnlig innhold.

2. Oppdateringer fra relevante nettverk som fast post 

Forslag om oppdatering fra UiO-INT nettverket som fast post. Er det relevant også med runde rundt bordet med oppdatering på hva instituttene jobber med på feltet?  

Nettverksmøte INT-UiO

Oppsummering: Vi legger inn nytt fra UIO-INT og institutter som fast post

3.  Generelt om arbeidsflyt og struktur 

- melde inn saker, Cecilie administrerer Teams og nettsidene 

- Teams – For lett kunne følge tråder og å finne tilbake til info bør vi bruke kanalene tematisk. Vi har foreløpig tre kanaler - fungerer det? Mangler vi kanaler oppretter jeg nye. Meld i så fall inn. 

- Info på nettsider vs help desk vs individuell veiledning/rådgivning.

- UiOs nettsider er generelle, og baserer seg på at fakultetene lager utfyllende lokale sider.  Alle nettsider blir bedre med bruk. 

- E-poster: mottaker og cc. Være bevisst forskjellen, og hvem dere setter opp på cc/mottakslisten. F.eks. ved forestående emneavklaring på instituttene. 

 

4. Fast post: årshjulet Tid for emneavklaring for innreisende studenter
5. DIKU og Erasmus+ prosjekter

Antakelig etablering av fakultetsnettverk for alle involverte i studierelaterte prosjekter, både på forsknings- og studieadministrativ side.

I dag finnes det ikke noe etablert adm. støtteapparat i fak.sek, og det varierer på instituttene. 

ISP sak i studieledernettverket på fredag

Har dere innspill? 

Oppsummering: Generell erfaring er at prosjekter er svært ressurskrevende rent administrativt, og at det i liten grad blir satt av ressurser til det. 

6. Praksis

Oppfølging fra forrige møte i forbindelse med sak til  studieledermøte. 

Oppsummering: Inst. gir tilbakemelding på revidert UiO-nettside om praksis.  i teams. 

7. Ny avtaleportefølje  oppsummering fra møtet 26/4

Vi har satt opp arbeidsfrister og møter 27. mai og 15. juni.

27. mai: Ferdig gjennomgang egne avtaleforslag. 15. juni: Ferdig gjennomgang av det andre instituttets avtaleforslag. 

Punktene i exelarket tilsvarer UiO-kravene for inngåelse av utvekslingsavtale.  

Cecilie lager forslag til mal for innhold. Skulle vært ferdig på fredag 30. men er forsinket. 

Vi bruker exelarket i Teams, og kommuniserer ellers via kanalen. 

Etter gjennomgang av alle avtaler legges resultatet fram for ledelsen. Cecilie sjekker når det kan være. 

Evt  

 

 

Publisert 6. jan. 2021 16:25 - Sist endret 24. aug. 2023 22:18