Leier, det vil si fakultet eller tilsvarende enhet, betaler internhusleie for leiearealet de disponerer med et påslag for andel fellesareal.
Internhusleien ved UiO dekker
- Forvaltning, drift og vedlikehold av universitetets eiendommer
- Energikostnader
- Regelmessig og periodisk renhold
- Vann og avløp
- Renovasjon og avfallshåndtering
- Basis vakt og sikring
- Posthåndtering
Universitetsstyret fastsetter leieprisen
Universitetsstyret fastsetter hvert år, i forbindelse med budsjettbehandlingen, eventuell økning i leieprisene med virkning fra 1.januar. Leiekategorien for en bygning kan endres som følge av endret tilstandsgrad for bygningen, for eksempel ved ombygginger og rehabilitering. Arealer i bygninger som endrer tilstandsgrad og priskategori vil bli fakturert med ny pris det påfølgende år.
Fellesrapporter
Oversikt over internhusleie per stedkode.
Hva betaler din enhet?
Rapporter og tegninger for hver enhet.
Hvordan beregnes internhusleien
Internhusleien beregnes hvert tertial og belastes leier hver måned. Grunnlaget for beregningen er det arealet leier disponerer ved begynnelsen av hvert tertial.
Meld fra om skader, mangler og behov
Du kan melde inn behov som gjelder daglig drift, renhold, uteområder, avfall, intern flytting, budtjenester eller annet driftsarbeid.
Informasjon fra Eiendomsavdelingen
Lurer du på hvorfor det bråker?
Se oversikt over pågående og planlagt arbeider.