Fakultetsnytt 6. februar 2023

Hva snakker vi egentlig om når vi snakker om forskningskommunikasjon – og hva bør vi snakke om? Paneldebatt torsdag 9. februar i Domus Bibliotheca.

Plakat for arrangementet

Domus Bibliotheca 9. februar: Forskningskommunikasjon som politikk, praksis og forskningsfelt

Forskningskommunikasjon og vilkårene for formidling av forskning er stadig på dagsordenen. Det er mange meninger om forskeres formidling, samtidig er kunnskapsgrunnlaget om forskningskommunikasjonens vilkår, omfang og virkemåter begrenset.

Hva snakker vi egentlig om når vi snakker om forskningskommunikasjon – og hva bør vi snakke om? Har vi det forskningsbaserte kunnskapsgrunnlaget vi trenger for å ha disse diskusjonene, er blant spørsmålene som stilles.

Tid og sted: 9. feb. 2023 18:0019:30, Domus Bibliotheca

Livsvitenskapskonferansen: Norges største møteplass for livsvitenskap

Livsvitenskapskonferansen 2023 arrangeres 13. til 15. februar. Påmeldingen til publikumsarrangementene er fortsatt åpen.

UiO-tilsette skaffar seg mest praktisk informasjon gjennom e-post og For ansatte-sidene

E-post er det viktigaste verktøyet for å skaffa seg informasjon om interne rutinar og prosedyrar på Universitetet i Oslo. For ansatte-sidene og kollegaer er to andre viktige kjelder, viser ei undersøking Opinion har gjort for UiO.

Kurs i universell utforming av dokumenter

14. februar arrangeres kurs i universell utforming av dokumenter, kurset arrangeres på Zoom. Kurset er relevant både for alle som publiserer dokumenter på uio.no eller i Canvas. Du må melde deg på for å delta.

For å ha delta, bør du ha litt kunnskap om universell utforming fra før. Har du ikke det, kan du lese informasjonssidene Universell utforming av IT-tjenester ved UiO, og se opptak av Introduksjon til universell utforming som ble holdt i 2022.

Disputaser

Pr. i dag er det ingen annonserte disputaser

Rektors blogg

Ledige stillinger

Stilingsutlysningene hentes automatisk fra www.jus.uio.no/om/jobb/index.html hvor du også finner studentstillinger som er lyst ut.

Vitenskapelige stillinger

Teknisk-administrative stillinger

Fakultetet i mediene

De fem siste medietreffene om fakultetet fra Retrievers overvåkning av digitale medier.

Dekanvedtak på nett

Se flere dekanvedtak

Publikasjoner

Meld inn saker

Fakultetsnytt publiseres mandager. Saker meldes til fakultetsnytt@jus.uio.no senest torsdag for publisering følgende uke.

Ønsker du å få fakultetsnytt tilsendt, eller avslutte tjenesten?<

Ansatte får Fakultetsnytt tilsendt automatisk, tidligere ansatte eller andre som ønsker Fakultetsnytt kan bruke lenkene nedenfor til å starte og stanse tjenesten.

Publisert 6. feb. 2023 08:47 - Sist endret 13. okt. 2023 13:29