Møte i internasjonalt nettverk 19. august 2021

Forfall: Sara (SK)

Agenda:

1. Status innreise og sem.start v/Mariana og Sigrid, KP (samt status fra hvert fakultet)

2. Orientering om status UT-opptaket V22 v/Tine og Kjersti/SK

Referat: Søknadsweb åpnet for utv-søknader tidlig i august. Det har kommet kanselleringer fra Oseania og det forventes at flere kansellerer pga innreiserestriksjoner. Det vurderes derfor å kansellere alle avtaler til Oseania i god tid før 15. september slik at studentene kan endre sine søknader og se etter andre muligheter. Aktuelt-sak oppdateres kontinuerlig.

Hvis partner allerede signaliserer at de ligger an til fulldigitale opphold, bør dette oppdateres på avtalenettsidene. Vi vil jobbe med å avklare om Lånekassen kan støtte fulldigitale opphold for V22.

3. Oppdatering Erasmus, IIAm og avtaler, OLA v/Sara + Marthe (SK)

Erasmus+ Dashboard, (særlig IIAm, men også OLA) svarer ikke til forventningene. Pragmatisk tilnærming: test gjerne - men ikke tenk at dere TRENGER bruke plattformen pt. Krav om å være tilkoblet EWP - og det er vi..

Circle U. skal teste IIAm denne høsten - så ser vi an.

Vi får mange henvendelser fra partnere med mange forskjellige spm knyttet til fornying av avtaler i Erasmus. Vi har laget en FAQ med noen av spørsmålene vi og dere har fått. Publiseres i løpet av noen dager. Det er bare å ta kontakt hvis dere får henvendelser som er vanskelige å svare på.

Vi bruker OLA, men det er også mulig å bruke LA i papirformat.

4. Utvekslingsambassadører v/ Kjersti og Guri (SK)

SK blåser liv i ambassadørordningen igjen og nytt av året er at vi rekrutterer studentene før de drar slik at de kan formidle underveis, samt etter hjemkomst.

5. Erfaringer fra årets Sommerskole og tanker om ISS 2022

6. UNIFOR v/Kjersti (SK)

Opprinnelig plan om at UNIFOR-midler skulle fordeles til IKOS og obligatoriske opphold, ble kansellert siden ingen drar ut derfra. I stedet går stipendmidlene denne høsten til studenter som skal på ordinær utveksling til:
- Panorama-land
- Circle U-partner
- samt studentambassadører som skal formidle sine erfaringer underveis

Nettside oppdateres så snart informasjonen er klar for utsending til aktuelle studenter.

Møteplan høsten 2021:

• 19. august (Zoom)
  • 23. september
  • 21. oktober
  • 25. november
  • 09. desember

Ved behov kan vi arrangere flere møter spontant.

Kjøreplan for temaer

- Driftsspørsmål er også viktig for diskusjoner og erfaringsutveksling på tvers.

- Behov og ønske om mer kompetansefremmende innslag.

Publisert 9. aug. 2021 14:22 - Sist endret 7. juni 2023 20:45