Møte 30. november 2012

Da er vi i gang. Første møtet ble bra, om enn litt haltende, da vi måtte avslutte litt tidligere og noen ikke hadde anledning til å møte.

Referent: Hanne-Gerd

Utreisendeopptaket

Christian presenterte det som er nytt for neste opptak. Vedlagt finner dere Christians PP-presentasjon. I tillegg ligger beskrivelsen for hvordan man nå skal gå frem for å søke UT-opptak (for søkeren) allerede på nett: /studier/utland/om/soknad/uio-avtaler/

Noen ting må fortsatt gjøres før opptaket åpner rundt midten av januar:

  • Informasjon til søkeren nå berabeides og legges ut på avtalesidene. Ansvar SIS. Arbeidet er på det nærmeste ferdig (se lenke over). Denne informasjonen kan lenkes opp til andre sider om nødvendig.
  • Informasjon til ansatte på UiO som jobber med utopptaket: informasjonen på ansattsidene må oppdateres. Ansvar SIS.
  • Informasjon til Knutepunktet og til andre infosentre. Det utarbeides et Infoskriv som kan deles (elektronisk). Ansvar for Infoskriv: SIS. Ansvar for at informasjonen når rett sted/til riktig person: SIS og fakultetene. Vi må huske å inkludere en liste over steder studentene kan få scannet inn sine dokumenter som skal lastes opp.

Kjente ting før søknadsweb åpner, som fremforhandling av nye avtaler, oppdatering av avtalesider på nett, sjekk av søknadsalternativ osv, er arbeid som skal fullføres på avtaledagen 17. desember.

I tillegg sjekker SIS muligeten for et spørreskjema i Studentweb i stedet for et nettskjema (prioriteringsspørsmål for søkere med flere enn ett UT-opptak).

Se Christians presentasjon (pptx)

Neste møte

Neste møte er 10. desember kl. 13 i Stort møterom. Da vil vi starte arbeidet med å lage nye rutiner for innreisendeopptaket.

Jeg ber dere på nytt lese forslaget til nye rutiner fra SIS (doc) - og diskutér gjerne med andre på fakultetet ditt om dette ser fornuftig ut. Hjemmelekse er å komme opp med nye - og helst enda bedre forslag på det dere synes IKKE ser fornuftig ut - for så å presentere det for gruppen neste mandag. Vi må særlig se på risikoen ved å sende opptaksbrev før emneavklaringen starter. Dessuten må vi starte diskusjonen rundt bedre og mer effektive rutiner for emneavklaringer.

Se også dokumentet som Adelheid nevte på møtet: tre vedlegg til det overordnede vedtaksforslaget innen studieadministrasjon som oppsummerte hver av høringene. Disse vedleggene er en del av vedtaket, slik at oppsummeringene og konklusjonene fra underlagsdokumentene også er vedtatt. Det er nå satt sammen i ett samlet dokument (pdf), i dokumentet kommer oppsummeringen for utveksling fra side 15.

Publisert 3. jan. 2013 11:28 - Sist endret 8. juni 2023 02:04