Innkalling til møte i koordineringsgruppen for likestilling

Til:

Åse Gornitzka, Irene Sandlie, Aud Valborg Tønnessen (TF), Tony Joakim Ananiassen Sandset (MED), Vibeke Blaker Strand (JUS) Helga Reiss (HF), Marthe Amundsen (MN), Janne Elin Reseland (OD), Anne Julie Semb (SV), Anders Moss (UV), Bente Follestad Bakken (KHM), Hugo de Boer (NHM), Beret Bråten (STK), Karl Oskar Lie Bjerke, (Studentparlamentet).

Agenda:

Sak 1: Godkjenning av innkalling til dagens møte

Sak 2: Godkjenning av referat fra møte 29. november 2021

Sak 3: Likestillingsrapporten 2021

Gjennomgang av hovedfunn og tendenser, før den sendes inn som vedlegg til UiOs årsrapport.

• Utkast til rapport er sendt koordineringsgruppens medlemmer på e-post.
  • Regnskap 2021 og budsjett 2022.

Sak 4: Orienteringssaker

• Oppsummering fra saker Universitetsstyremøte 8. februar om parallelle prosesser for vurdering av forskere (NOR-CAM, UiO-KVM og EU-kommisjonen) i sammenheng med oppfølging av standarder for karrierestøtte ved UiO.
  • Ny kif-komité 2022-2025
  • Working group sitt arbeid med definisjoner av Gender and Diversity vedtatt av The Guild.
  • Orientering om vårens likestillingstiltak for kvinnelige postdoktorer og førsteamanuenser.

Sak 5: SV og UV

Agenda:

• Innlegg ved Anders Moss, UV

• Hvordan ser det ut hos oss?

• Hva gjør vi?

• Hva vet vi om hva som virker?

• Innlegg ved Anne Julie Semb, SV
    • Hvordan ser det ut hos oss?

• Hva gjør vi?

• Hva vet vi om hva som virker?

• Gruppediskusjon
    • hvordan jobber min enhet
    • hvordan jobber min egen enhet med punktene "hva gjør vi?" og "Hva vet vi om hva som virker?".
  • Plenumsoppsummering
    • Hva er viktigst av det vi gjør/jobber med
    • vet vi at det fungerer, og;
    • kan vi lære noe av andre enheter som har funnet frem til tiltak som virker?
Publisert 18. okt. 2021 14:05 - Sist endret 6. mai 2023 10:00