English version of this page

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap desember 2017

Meld deg på Oslo Life Science 12.–15. februar 2018

Vi har gleden av å invitere deg til Oslo Life Science-konferansen 12.–15. februar 2018.

Konferansen retter seg mot representanter fra akademia, sykehus, forvaltning, politikk og næringsliv som er interessert i å bidra til å utvikle internasjonalt ledende forskning, utdanning, innovasjon og næringsliv innen livsvitenskap i Oslo-regionen og Norge.

Konferansens arrangementer er gratis, men de fleste krever påmelding via konferansenettsiden www.uio.no/oslolifescience.

Vi håper flest vil mulig delta på hovedarrangementet Investing in health and environment i Universitetets aula om ettermiddagen 13. februar, med påfølgende mottakelse i Oslo rådhus. Her viser vi fram vår beste forskning og får internasjonale betraktninger på hvordan vi skal få økt verdiskaping fra grunnforskningen. Og hva er regjeringens forventninger til livsvitenskapsaktørene i Oslo-regionen?

Vi håper også du vil se på programmet og melde deg på arrangementene som passer for deg

• 12. februar
    • Darwin Day 2018 om økologi og evolusjon av infeksjonssykdommer
      arrangør: Senter for økologisk og evolusjonær syntese (CEES), UiO
  • 13. februar
    • Kick-off for UiOs nye innovasjonsprogram SPARK Norway for helserelatert livsvitenskap
      arrangør: UiO:Livsvitenskap
    • Hovedarrangement i Universitets aula: Investing in health and environment
      arrangør: UiO:Livsvitenskap
    • Mottakelse i Oslo rådhus
      vert: Oslo kommune
  • 14. februar
    • Partnership for Life 2018 (deler på norsk)
      arrangører: LMI og partnere
    • Young talents om karriereveier utenfor akademia
      arrangører: UiO:Livsvitenskap, NMBU, UiODoc, SoDoc og Karrieresenteret UiO
    • Bioteknologidagen (på norsk)
      arrangør: Bioteknologirådet
  • 15. februar
    • Sustainable food for our health and environment
      arrangører: UiO:Livsvitenskap og NMBU
    • Convergence in medicine
      arrangører: UiO:Livsvitenskap og OUS
    • Lysvandring i Botanisk hage
      arrangører: UiO:Livsvitenskap, Naturhistorisk museum og fakulteter ved UiO

Sponsor: Norges forskningsråd

Norges første SPARKees klare

Innovasjonsprogrammet SPARK Norway ved UiO har tatt opp sine første forskningsgrupper – såkalte SPARKees. De skal videreutvikle egne ideer innen helserelatert livsvitenskap slik at de kommer pasienter og samfunn til gode.

Søknadsfrister i desember

Sommerstipend til studenter 2018

UiO:Livsvitenskap vil gi sommerstipend til opp til 20 studenter i perioden april til oktober 2018. Vi søker nå både studenter og relevante forskningsprosjekter.

Ledige stillinger

God jul og godt nyttår!

Vi ønsker alle en riktig god jul og et godt nyttår med 24 bilder fra UiO:Livsvitenskap i 2017. Det største som har skjedd i satsingen i 2017, er selvsagt at livsvitenskapsbygget har kommet på statsbudsjettet for 2018.

24-livsvitenskapsbilder-desember

Symbol UiO:Livsvitenskap

Meld deg på nyhetsbrevet.

Følg UiO:Livsvitenskap på Twitter.

Av Norunn K. Torheim
Publisert 15. des. 2017 10:10 - Sist endret 20. aug. 2023 06:45