English version of this page

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap september 2017

Oppstartsbevilgning til livsvitenskapsbygget!

6. september var en stor dag for UiO, kunnskapshovedstaden Oslo og kunnskapsnasjonen Norge. Da kom kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen til UiO med lovnad om 50 millioner kroner i oppstartsbevilgning til livsvitenskapsbygget på statsbudsjettet for 2018.

Meld deg på våre tre arrangement i september

Oslo Urban Arena 20. september:
Livsvitenskapsbyen Oslo – hvordan legge til rette for nytt næringsliv?

300UiOs nye livsvitenskapsbygg blir Norges største forsknings- og undervisningsbygg og skal være en motor for innovasjon og nytt næringsliv. Hva må til for å utvikle hele Gaustadbekkdalen til et levende og attraktivt byområde for forskning, utdanning, innovasjon og næringsutvikling?
Arrangører: UiO:Livsvitenskap og Oslo kommune

Forskningsdagene 27. september:
Frokostmøte om helsedata – store verdier eller medisinsk overvåkingssamfunn på frammarsj?

Mengden informasjon som finnes om oss i helsetjenesten, og data vi selv samler inn med kroppssensorer og smarttelefoner, vokser. Hvordan tar vi vare på verdien i dataene uten at det går på bekostning av personvernet? Vi tar debatten med bakgrunn i høstens oppsetning av 1984 på Nationaltheatret.
Arrangører: UiO:Livsvitenskap, UiO:Realfag og teknologi og Nationaltheatret.

Oslo Innovation Week og Forskningsdagene 28. september:
Debattmøte om alger og bærekraftig innovasjon

Alger kan brukes til mat, medisiner og energi. Hvilken rolle kan forskere, entreprenører, politikere og investorer spille når det gjelder å få ideer til markedet?
Arrangører: UiO:Livsvitenskap og Bioteknologirådet.
Sjekk også ut Forskningsrådets og Patentstyrets spennende arrangement før og etter vårt debattmøte i samme lokale.

Bilder og videoer fra arrangement siste måned

Bla deg framover bildekarusellen med pilene på sidene midt på bildene (viser når du holder musa over).

Nyhetsbrev september

Andre arrangement

Oslo Innovation Week 26. september:
Cutting Edge-festivalen

Her får du eksempler på forskning, teknologi og entreprenørskap. Du møter blant andre flere livsvitenskapsforskere fra UiO.

Arrangører: UiO, Inven2 og Oslotech.

Arrangement i haust som har fått støtte frå UiO:Livsvitenskap

Oslo Life Science 12.–15. februar 2018 – hold av datoene!

Oslo Life Science-konferansen er en møteplass for alle aktører fra forskning, forvaltning, næringsliv og politikk som er interessert i livsvitenskap. Dette er den tredje konferansen i rekken, og tema er Investing in health and environment.
Arrangører: UiO:Livsvitenskap, LMI, Oslo universitetssykehus, NMBU, CEES, Bioteknologirådet og Oslo kommune.

Andre nyheter

Direktørstillinga UiO:Livsvitenskap

I nyheitsbrevet i august hadde vi med utlysinga for direktørstillinga for UiO:Livsvitenskap med søknadsfrist 1. september. Rektoratet ved UiO ønskjer å bruke meir tid for å sjå på heilskapen i livsvitskapssatsinga, inkludert planane for vidare utvikling av det nye livsvitskapsbygget. Universitetsleiinga  har derfor, i samråd med styreleiar for UiO:Livsvitenskap, bestemt seg for å utsetje tilsetting av ny direktør for UiO:Livsvitenskap.

UiO:Livsvitenskap kompetansesponsor for Angel Challenge Health

Norway Health Tech (tidlegare Oslo Medtech) startar saman med Angel Challenge eit opplæringsprogram for investorar som vil bli kjent med helsenæringa. UiO:Livsvitenskap er med som kompetansesponsor.

Søk om finansiering

Vitenskapelig ansatte, postdoktorer, doktorgrads- og masterstudenter ved UiO har flere muligheter til å søke støtte fra UiO:Livsvitenskap. Søknadsfrist 1. desember.

Symbol UiO:Livsvitenskap

Meld deg på nyhetsbrevet.

Følg UiO:Livsvitenskap på Twitter.

Av Norunn K. Torheim
Publisert 18. sep. 2017 11:05 - Sist endret 1. aug. 2023 10:50