Innkalt til møtet
Ordinære medlemmer
- Gro Bjørnerud Mo, prorektor og leder
- Nina Hoel, studiedekan TF
- Tarjei Bekkedal, studiedekan JF
- Elin Olaug Rosvold, studiedekan MED
- Gunn Enli, studiedekan HF
- Knut Martin Mørken, visedekan MN
- Amer Sehic, studiedekan OD
- Trine Waaktaar, prodekan SV
- Jon Magne Vestøl, studiedekan UV
- Bjørn Stensaker, leder LINK
- Eystein Gullbekk, universitetsbibliotekar UB
- Karl Oskar Lie Bjerke, SP
- Runa Kristine Fiske, SP
- Susann Andora Biseth-Michelsen, SP
Ledelse og sekretariat
- Gro Bjørnerud Mo, prorektor
- Hanna Ekeli, avdelingsdirektør
- Kirsti Margrethe Mortensen, rådgiver
Varamedlemmer
- Tone Dyrdal Solbrekke, faglig leder FUP, 1. vara
- Studentparlamentet:
- 1. vara Vemund Haugevik Jernsletten
- 2. vara Marius Frans Linus Hillestad
- 3. vara Karl Henrik Storhaug Reinås
Saksliste
1. Godkjenning av innkalling og referat
Del 1 – Diskusjonssaker
2. Rådet for samarbeid med arbeidslivet - RSA
Presentasjon av og med Rådet for samarbeid med arbeidslivet, deres mandat og deres forventninger til UiO. Jf den vedlagte presentasjonen, bes enhetene spesielt om å forberede seg ift følgende spørsmål:
- Hvordan gjøre studiepoenggivende praksis tilgjengelig for flere studenter?
- Hvordan skape flere fleksible og modulbaserte EVU-tilbud, som også kan kombineres med jobb?
- Hvordan styrke kunnskapen om den norske arbeidslivsmodellen som del av studiene?
- Hvordan etablere flere og sterkere alumninettverk, som en viktig møteplass for kunnskapsdeling og erfaringsutveksling med nærings- og arbeidslivet?
Vedlegg:
- Notat av 24. november 2020 fra Avdeling for studieadministrasjon vedrørende «Rapport fra Rådet for samarbeid med arbeidslivet for 2020» med vedlegg.
2. Nettsiden til RSA: Rådet for samarbeid med arbeidslivet - Universitetet i Oslo
3. Høsten 2020 og våren 2021
Undervisning, eksamen, inn- og utreisende studenter – erfaringer og utfordringer.
Del 2 – Orienteringssaker
4. Status bærekraftsamtaler og posisjonsnotater– Langtidsplan for høyere utdanning og forskning
Prorektor Gro Bjørnerud Mo og viserektor Åse Gornitzka orienterer om saken.
Vedlegg:
- Notat av 23. november 2020 fra Avdeling for studieadministrasjon vedrørende «Posisjonsnotater for forskning og høyere utdanning - bakgrunn, prosess, og utkast til mandat for arbeidsgrupper» med vedlegg.
- Oppsummering av bærekraftsamtaler med UiOs enheter
5. Utdanningslederprogrammet
Søkerinformasjon til utdanningslederprogrammet i 2021 er nå sendt ut. Informasjonen er tilgjengelig i ephorte på sak 2020/11605 og på For ansatte-sidene.
Søknadsfristen er 1. februar 2021.
Programmet planlegges med fysiske samlinger i 2021, men det tas forbehold om at det kan oppstå behov for å gjøre endringer før oppstart eller underveis.
Vi minner om at fra 2020 alternerer Utdanningslederprogrammet og FLP-Consolidating level (rettet mot erfarne forskningsledere) annet hvert år. Neste FLP-Consolidating level gjennomføres dermed i 2022. RLP-Starting level (rettet mot forskere i startfasen av forskningsledelse) blir avholdt hvert år.
6. SK-ITU
Innkallinger og referater fra SK-ITU.
7. Utdanningskvalitetsprisen 2021
Utlysningen av Utdanningskvalitetsprisen er sendt til enhetene med intern frist fredag 15. januar 2021.
Vedlegg:
- Notat av 15. november 2020 fra Seksjon for studiekvalitet vedrørende
«Utlysning av utdanningskvalitetsprisen 2021».
8. Revisjon av kvalitetssystemet
Utdanningskomiteen har tidligere diskutert saken og informeres her om at saken skal til behandling i Universitetsstyret 8. desember 2020.
Vedlegg:
V-sak 4, universitetsstyrets møte 8. desember 2020
9. Oppnevning av nytt styre for LINK
Vedlegg:
- Notat av 24. november 2020 fra Avdeling for studieadministrasjon vedrørende "Oppnevning av nytt styre for LINK"
10. Utdanningskomiteens arbeidsform og møtedatoer 2021
- 19. januar
- 16. februar (11-13)
- 16. og 17. mars (digitalt? lunsj- til lunsjseminar)
- 19. april
- 10. mai (fellesmøte med forum for forskningsdekaner 13-16)
- 1. juni
- 24. august
- 28. september
- 19. og 20. oktober (lunsj- til lunsjseminar)
- 19. november (Utdanningskonferanse – hel dag)
- 30. november
Møtetidspunkt 13.30-15.30 med mindre annet er oppgitt.
Vi fortsetter inntil videre med treffetider.