Beskjeder

Publisert 18. nov. 2015 12:34
Publisert 11. nov. 2015 13:20

Vær snill å fylle ut skjemaet: https://nettskjema.no/a/68917.html

Publisert 11. nov. 2015 10:04

Forelesning 14-15 - 17.00 tirsdag 17. november

Påmeldingsfrist 13. november, skjema på lenket side. 

 

http://www.hf.uio.no/imk/english/research/center/media-innovations/events/2015/innovations-and-digital-news-lucy-kung.html

Publisert 2. nov. 2015 13:32

Powerpoint-plansjene fra forelesningen om prototyper ligger nå i mappen "undervisningsmateriale".

Publisert 21. okt. 2015 11:31

Les om hvordan Mozilla brukte papriprototyper da de utviklet siste versjon av Firefox i Nielsen/Normans blogg.

Metoden med plastikkunderlag er forøvrig hentet fra denne boka: 

Hartson, Rex, and Pardha S. Pyla. The Ux Book: Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience. Amsterdam: Morgan Kaufmann, 2012.

Papirprototyping generelt finnes det en hel bok om: 

Snyder, Carolyn. Paper Prototyping: The Fast and Easy Way to Design and Refine User Interfaces. San Fransisco: Morgan Kaufmann, 2003.

 

Publisert 9. okt. 2015 13:01

Vi har nå laget en lenke til tabellen med alt eksamensmappen skal inneholde i spalten til høyre -->

Publisert 16. sep. 2015 15:06

Levers mandag 12. oktober på fronter

Bruk en eller flere metoder for utvikling hentet fra eller inspirert av pensum og lag en Concept Sketch (Kumar 5.13 s236) eller en Concept Scenario (KUMAR 5.14 s238) som beskriver produktet/tjenesten dere skal levere.

Gruppen skal levere:

En side skisse/storyboard

Eventuelt en side forklaring.

 

I tillegg skal alle levere en individuelt:

En side dokumentasjon hvor det framgår hvilken/hvilke metoder dere har brukt i utviklingen.

 

Publisert 3. sep. 2015 14:33

Siste seminar glemte vi å notere hvem som er i hvilken gruppe. Vær snille å sende en oversikt over hvem som er i hver gruppe til anders.fagerjord@media.uio.no

Publisert 26. aug. 2015 16:19
Publisert 19. aug. 2015 09:01

I Norge har Boeing 787 «Dreamliner» blitt beryktet etter Norwegians problemer med påliteligheten da flytypen var helt ny. Men de som har fløyet med flyet sider det er fantastisk. Bedre plass, bedre lys, mindre støy.

Flyet ble til gjennom over 50 fokusgrupper, der vanlige passasjerer evaluerte alle deler av konstruksjonen.

[Boeing] got 50 focus groups together across the world over five years in the mid-noughties, as well as experts such as French psychologist and marketing guru Clotaire Rapaille, […]. “Sometimes, we’d get 15 people in a room and just ask what they’d like from a plane if they could have anything; other times we’d put them in a mock-up of an interior and ask them how they felt; and sometimes we’d ask questions to subjects who had no idea ...
Publisert 19. aug. 2015 08:57

Velkommen til ARB 1401 Design, kreativitet og innovasjon! Verdens mest innflytelsesrike ledelseskonsulenter, McKinsey & Company, mener at design thinking er fremtiden for næringslivet. Les den korte artikkelen "What every excecutive needs to know about design".