Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
26.08.2008 | Asbjørn Brændeland | Møterommet LNS | Introduksjon | Presentasjon av kursopplegg og pensum og fordeling av seminarinnlegg. |
28.08.2008 | AB | MLNS | Bakgrunn | Previtenskapelig, filosofisk, erkjennelsesteori, psykologi og litt fysiologi. |
04.09.2008 | AB | MLNS | Fakta, påstander, induksjon, falsifikasjon, paradigmeskifte og revolusjon | Chalmers kap. 1-8 |
09.09.2008 | AB | MLNS | LaTex | |
11.09.2008 | AB | MLNS | Forskningsprogrammer, metodenihilisme og bayesianisme | Chalmers 8-12 |
18.09.2008 | AB | MLNS | Assossiasjonisme, behaviorisme og Cognitive Science. Bestemmelse av Cognitive Science | Harnish (2002), Miller (2003) |
25.09.2008 | AB | MLNS | Chomskys Skinner-kritikk. Problemstillingen i Cognitive Science | Chomsky (1959), Marr (1976), Marr (1982) |
02.10.2008 | AB | MLNS | Den kognitive revolusjon--socio-retorisk og -formal-teoretisk | Greenwood (1999), O'Donohue (2003) |
09.10.2008 | AB | MLNS | Chomsky's syntaktiske forskningsprosjekt. Er språkevnen instinktiv? | Chomsky (1986), Sampson (2000) |
16.10.2008 | INGEN UNDERVISNING | |||
23.10.2008 | AB | MLNS | Vitenskapelige oppdagelser: Beskrivelse og forklaring. Normer, evaluering og avgrensning. | Simon (1998), Valdes-Perez (1996) |
30.10.2008 | AB | MLNS | Vitenskapelige oppdagelser: Humans support. Dedukasjon, abduksjon og eksperimentering. | Langley (2000), King (2004) |
06.11.2008 | AB | MLNS | Oppdagelsens rasjonalitet. Regler, formler, modeller, induksjon, logikk og representasjon. | Alai (2004), Gärdenfors (1990) |
13.11.2008 | AB | MLNS | Forskning og problemstilling | Essayskriving |
22.11.2008 | AB | MLNS | Datainnsamling og avgrensning | Essayskriving |
27.11.2008 | AB | MLNS | Vitenskapelig forfatterskap og skriveprosessen | Essayskriving |
04.12.2008 | AB | MLNS | Oppsummering | Avslutning av essayskrivning |
Undervisningsplan
Publisert 14. aug. 2008 12:56
- Sist endret 18. aug. 2008 12:38