Undervisningsplan

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
26.08.2008Asbjørn Brændeland  Møterommet LNS  Introduksjon  Presentasjon av kursopplegg og pensum og fordeling av seminarinnlegg.  
28.08.2008AB  MLNS  Bakgrunn  Previtenskapelig, filosofisk, erkjennelsesteori, psykologi og litt fysiologi. 
04.09.2008AB  MLNS  Fakta, påstander, induksjon, falsifikasjon, paradigmeskifte og revolusjon  Chalmers kap. 1-8 
09.09.2008AB  MLNS  LaTex   
11.09.2008AB  MLNS  Forskningsprogrammer, metodenihilisme og bayesianisme  Chalmers 8-12 
18.09.2008AB  MLNS  Assossiasjonisme, behaviorisme og Cognitive Science. Bestemmelse av Cognitive Science  Harnish (2002), Miller (2003) 
25.09.2008AB  MLNS  Chomskys Skinner-kritikk. Problemstillingen i Cognitive Science  Chomsky (1959), Marr (1976), Marr (1982) 
02.10.2008AB  MLNS  Den kognitive revolusjon--socio-retorisk og -formal-teoretisk  Greenwood (1999), O'Donohue (2003) 
09.10.2008AB  MLNS  Chomsky's syntaktiske forskningsprosjekt. Er språkevnen instinktiv?  Chomsky (1986), Sampson (2000)  
16.10.2008      INGEN UNDERVISNING 
23.10.2008AB  MLNS  Vitenskapelige oppdagelser: Beskrivelse og forklaring. Normer, evaluering og avgrensning.  Simon (1998), Valdes-Perez (1996) 
30.10.2008AB  MLNS  Vitenskapelige oppdagelser: Humans support. Dedukasjon, abduksjon og eksperimentering.  Langley (2000), King (2004) 
06.11.2008AB  MLNS  Oppdagelsens rasjonalitet. Regler, formler, modeller, induksjon, logikk og representasjon.  Alai (2004), Gärdenfors (1990) 
13.11.2008AB  MLNS  Forskning og problemstilling  Essayskriving 
22.11.2008AB  MLNS  Datainnsamling og avgrensning  Essayskriving 
27.11.2008AB  MLNS  Vitenskapelig forfatterskap og skriveprosessen   Essayskriving 
04.12.2008AB  MLNS  Oppsummering  Avslutning av essayskrivning 
Publisert 14. aug. 2008 12:56 - Sist endret 18. aug. 2008 12:38