Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
27.08.2009 | Asbjørn Brændeland | Møterommet LNS | Filosofihistorisk bakgrunn | |
03.09.2009 | Fakta og påstander, induksjon og falsifikasjon | Chalmers (1999) 1-7. | ||
10.09.2009 | Paradigmeskifte og revolusjon, forskningsprogrammer, metodenihilisme. | Chalmers (1999) 8-10, Feyerabend (2005) | ||
17.09.2009 | Assossiasjonisme, behaviorisme og cogntive science. | Harnish (2002) intor og kap. 1-2. Miller (2003) | ||
24.09.2009 | Cognitive Science | Marr (1976), Marr (1982) | ||
01.10.2009 | Den kognitive revolusjon: sosioteoretisk og formalteoretisk | O'Donohue (2003) og Greenwood (1999) | ||
08.10.2009 | Chomsky (Det syntaktiske forskninsprosjektet). Kritikk av nativistisk lingvistikk | Chomsky (1986). Sampson (2000) | ||
15.10.2009 | Vitenskapelig beskrivelse og forklaring. Normer, evaluering og avgrensning | Simon (1998). Valdes-Perez (1996) | ||
22.10.2009 | Human support. Robotisert induskjon og hypostasering | Langley (2000). King (2004) | ||
29.10.2009 | INGEN UNDERVISNING | |||
05.11.2009 | Oppdagelsens rasjonalitet. Regler, formler og modeller. Induksjon, logikk og representasjon | Alai (2004). Gärdenfors (1990). | ||
12.11.2009 | Valg av tema | Hver student presenterer sitt essay-tema, som så diskuteres i gruppen. | ||
19.11.2009 | Disponering av essay | Hver student presenterer sin essay-disposisjon, som så diskuteres i gruppen. | ||
26.11.2009 | Første fullstendige essay-utkast | Hver student presenterer sitt essay-utkast, som så diskuteres i gruppen. | ||
03.12.2009 | Innlevering | Ingen plenumsundervisning. Essayene sendes til lærer. | ||
10.12.2009 | Ny innlevering, om nødvendig | Ingen plenumsudervisning. Studentene leverer endelig versjon av essay med utgangspunkt i kommentarer fra lærer. |
Undervisningsplan
Publisert 20. aug. 2009 15:26
- Sist endret 25. aug. 2009 15:41