Undervisningsplan

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
27.08.2009Asbjørn Brændeland  Møterommet LNS  Filosofihistorisk bakgrunn   
03.09.2009    Fakta og påstander, induksjon og falsifikasjon  Chalmers (1999) 1-7. 
10.09.2009    Paradigmeskifte og revolusjon, forskningsprogrammer, metodenihilisme.  Chalmers (1999) 8-10, Feyerabend (2005) 
17.09.2009    Assossiasjonisme, behaviorisme og cogntive science.  Harnish (2002) intor og kap. 1-2. Miller (2003) 
24.09.2009    Cognitive Science  Marr (1976), Marr (1982) 
01.10.2009    Den kognitive revolusjon: sosioteoretisk og formalteoretisk  O'Donohue (2003) og Greenwood (1999) 
08.10.2009    Chomsky (Det syntaktiske forskninsprosjektet). Kritikk av nativistisk lingvistikk  Chomsky (1986). Sampson (2000) 
15.10.2009    Vitenskapelig beskrivelse og forklaring. Normer, evaluering og avgrensning  Simon (1998). Valdes-Perez (1996) 
22.10.2009    Human support. Robotisert induskjon og hypostasering  Langley (2000). King (2004) 
29.10.2009    INGEN UNDERVISNING   
05.11.2009    Oppdagelsens rasjonalitet. Regler, formler og modeller. Induksjon, logikk og representasjon  Alai (2004). Gärdenfors (1990). 
12.11.2009    Valg av tema  Hver student presenterer sitt essay-tema, som så diskuteres i gruppen. 
19.11.2009    Disponering av essay  Hver student presenterer sin essay-disposisjon, som så diskuteres i gruppen. 
26.11.2009    Første fullstendige essay-utkast  Hver student presenterer sitt essay-utkast, som så diskuteres i gruppen. 
03.12.2009    Innlevering  Ingen plenumsundervisning. Essayene sendes til lærer. 
10.12.2009    Ny innlevering, om nødvendig  Ingen plenumsudervisning. Studentene leverer endelig versjon av essay med utgangspunkt i kommentarer fra lærer. 
Publisert 20. aug. 2009 15:26 - Sist endret 25. aug. 2009 15:41