Pensum/læringskrav

Du må være logget inn på UiO nettverket for å få tilgang til det elektroniske materialet.

Bøker

Donald A. Norman: The Design of Everyday Things, 1988 (el. senere). Doubleday.

Artikler og kapitler

Filstad, C. og Blåka: Learning in organizations, 2007. Cappelen. Kapittel 1: From formal education to learning in organizations.

Grudin, Jonathan: Groupware and Social Dynamics: Eight Challenges for Developers, 1994. Communication of the ACM, Vol. 37. No. 1. Fulltekst.

Kalleberg, R.: Forskningsopplegget og samfunnsforskningens dobbeltdialog. I: Kvalitative metoder i samfunnsforskningen, redigert av Harriet Holter og Ragnvald Kalleberg , 1996. Oslo: Universitetsforlaget. Side 26 – 72.

Leavitt, H.: Applied Organizational Change in Industry: Structural, Technological and Humanistic Approaches. I: New Perspectives in Organization Research, redigert av W.W. Cooper, H.J. Leavitt og M.W. Shelly. , 1964. New York, London, Sydney: John Wiley & Sons. Side 55 – 71.

Levin, M., Fossen Ø. og Gjersvik R: Ledelse og teknologi. Innføring i organisasjon og ledelse for tekniske høyskoler, 2002. Gyldendal Akademisk. Kapittel 8: Teknologi i organisasjoner og kapittel 10: Organisasjonslæring.

Ritzer, G.: On Beginnings og The Beginnings of a Sociological Idea: McDonaldization. I Ritzer, Georg: Sociological Beginnings. On the Origins of Key Ideas in Sociology , 1994. McGraw-Hill, NY. Side 8 -26 og 131 – 157 .

Schön, Donald A: The Reflective Practitioner. How professionals think in action, 1983. Basic Book. Kapittel 3: Design as a Reflective Conversation with the Situation og kapittel 5: The Structure of Reflection-in-Action.

Kompendium

Publisert 22. apr. 2008 18:35 - Sist endret 11. aug. 2008 11:45