Referat fra nettverksmøte 25. oktober

Forfall: Guro, Tone

Tema:

FS-spørsmål?

Arbeidsstuen 3. november (035, Harriet Holters hus) for produksjon av vitnemålsvedlegg. Det må ryddes i utdanningsplanene til kandidatene som har disputas innen 15. oktober. I tillegg må kandidatenes innleveringsbilde og samlebilde være fylt ut og studieretten avsluttet.Tron Harald følger opp.

NB. Arbeidsstuen flyttes til PC-stue 351, Eilert Sundts hus.

Saker fra fakultetet:

1. Sammenslåing av programplan og utfyllende regler

Endelig: Er dette dokumentet gjenkjennelig for dere? Hva mangler? Innspill?

Saken utsettes til neste møte, 15. November.

2. Avslutning av studieretter

Diskusjon om mulighetene for å røkte studieretter på ph.d.-nivå. Er det noe vi er interesserte i å gjøre?

Alle (de frammøtte) har lokale rutiner for å avslutte studieretter når det trengs, etter gjennomgang av framdriftsrapportene. Det er ikke behov for å samordne dette arbeidet nå.

3. Høringsrunde for dr.philos.-forskriften og diverse dokumenter

Orientering om at endringer i dr.philos.-forskriften er ute på høringsrunde, sammen med endringer i Rammer for disputas og Veiledning om bedømmelse. I tillegg ønsker universitetsstyret at vi kommenterer tidsbruk fra innlevering til disputas.

Fakultetets svarbrev

I forbindelse med oversikten over tidsbruk ble vi enige om at Mari foreslår for forskningsdekanen at vi lager en pilotordning, ved ett institutt, med frist på to måneder til bedømmelse av avhandling. Om forskningsdekanen synes forslaget er ok tar vi det opp med programrådet I November.

4. Kurs i publisering

Hvilke studieretninger/institutter har dette?

5. Anbefalt tidsoppsett for prøveforelesning og disputas

Forskningsdekanen har i år ledet en rekke disputaser og anbefaler følgende tidsoppsett for prøveforelesning og disputas:

• Prøveforelesning: 09.15 - 10.00
  • Kaffe/te/pause
  • Disputas: 10.30 - 13.30
  • Lunsj

Saker fra enhetene:

1. Bekreftelse på opptak til ph.d.-programmet (PSI)

Studieretningene/instituttene kan skrive bekreftelsesbrev ang. opptak og opptaksperiode, dersom de ferdig signerte avtalene ikke foreligger. En god del har allerede rutiner på dette.

I forbindelse med denne saken skal Mari sjekke opp praksis når det gjelder kandidatmapper i ePhorte med arkivet. Hvem settes som eiere/saksbehandlere?

Publisert 18. okt. 2016 15:31 - Sist endret 16. aug. 2021 17:23